Bloggar jag bevakar version 2

Version 1 hittar ni här.

Ja, jag försökte ju för ett par dagar sedan men då hade jag problem med min internetuppkopling och när jag nästan var klar så raderades allt. Nu gör jag ett försök igen och hoppas att det går bättre den här gången. Enjoy!

Bloggning
Designa din blogg - Vill du ha en snygg blogg men är kass på allt som har med webbdesign att göra? räddningen är här.
Bloggkommentatorerna - En skön sammanfattning av det viktigaste som skrivs på de största bloggarna. Eller hur var det? kommenterar gör de i alla fall och kul är det.

Foto & bild
Mjawsan - Den här bloggen ligger nere just nu. Annars publicerar Sofia bland annat sina bilder där, hon är konsertfotograf. Nu kan man se hennes bilder på bdb där hon kallar sig majuy.
Erik Keding - En skämtsam kille som gillar att hålla på med det kreativa. Han målar fantastiska tavlor och driver med modeblogg-världen.
Fotograf Emelie Ohlsson - Absolut en av mina favoriter. Så underbart härlig människa och vackrare bilder är svårt att hitta. Verkligen jätteduktig är hon.
Imitjdesajn - Följde honom på bdb innan han startade blogg och nu följer jag självklart bloggen med. Kan vara ganska intressant ibland.
Maria - Maria har en lång bloggpaus just nu, jag hoppas hon kommer tillbaka för hennes blogg är supermysig och hennes bilder också.
Matilda Hammar - Foto, humor, kreativitet, tokerier. Matilda är inte rädd för att göra bort sig själv.
Miss Awesomeness - Jätteduktig fotograf och illustratör men det jag gillar mest med hennes blogg är hennes åsikter som hon alltid står fast vid.
Nevnarien - En av de första bloggarna jag började läsa. Elin är helt underbart duktig på allt. Jag fattar inte hur hon lyckas. Men lyckas, det gör hon.
Sabbaa - Jag är fortfarande sjukt imponerad av honom. Jag försöker se brorsan i hans roll men det går bara inte. Grymt
härlig är han och jätteduktig på att fota.

Info
Bloggkoll, blogg.se, last.fm - bara för att hänga med.

Mina egna
Madeleine - Min livejournal, på engelska, om ett litet hemligt projekt som dock ligger nere för tillfället.
Maols - Klart man bevakar sin egen blogg, ego.
Maols smycken - Bloggen till hemsidan.

Musik
Masa - Underbar blogg om metal. Gillar väldigt mycket.
Metal - Annan blogg om metal, på engelska, dock inte alls lika underbar som den över.

Tänkvärt
The earth blog - Blogg om att rädda världen typ, på engelska, sjukt bra och tankeväckande.

Utomlands
Sophie - En tjej som har bott i Florens, Italien sen 2002. Behöver jag ens säga att jag älskar Italien?
Louise - Sveriges största au pair blogg. Även om jag inte tror att au pair livet är något för mig så är hennes blogg väldigt intressant. Man blir verkligen inspirerad att göra vad man vill med sitt liv.

Utvärderar
Lily-bloggen - kommer en populära bloggar om den snart. Handlar om söta Lindas liv och vardag.

Vänner
Alex-Green - Alex blogg om hennes liv, typ.
Bikinisexbanana - Lollo. Hon uppdaterar inte så ofta men när hon väl gör det skriver hon underbart härligt.
Elin - Elin har precis startat sin blogg, ska bli intressant och se vad som utvecklas av den.
iliaa - Cecilia skriver om allt mellan himmel och jord och sitt liv.
Johannapson - Typisk dagboksblogg med en hel del bra tankar och funderingar här och där.
Lealoud - Leas blogg handlar verkligen om allt och ingenting.
Madeleinei - Madde skriver helt gudomligt bra och mycket tankvärda inlägg.
Anna - Jag har inte läst Annas blogg så länge så jag har hunnit få ett riktigt grepp om den men den är i alla fall personligt skriven. Verkar jättemysig.

Övrigt
Blondinbella - Ja, hon är blondinbella, hon är intressant. Läs mer om vad jag tycker om henne här.
Club Vegas - Underbart! ett gäng killar som har tagit till sig uppdraget att ligga med hela Gbg typ? ibland känns det så i alla fall. Jag tycker deras blogg är störtskön, inte alltid rumsren, men åh-så roande.
Egoinas värld - Ironi, ironi, ironi! Egoina är härlig, ibland lyckas hon med sina skämt, ibland inte. Överlag är hennes blogg mycket värd att läsa.
Partypinglorna - Precis som Club Vegas - en festblogg med centrum i Gbg. Här dock skriven av tjejer. Kan också den vara enormt roande.
Kissie - Kissie, kissie, ja vad ska man säga? läs mer om vad jag tycker om Kissie här.
Stina-Lee - Härlig, naturlig blogg om Stinas liv. Läs mer om vad jag tycker om Stinas blogg här.
Storstadspojken - här borde jag skriva - Blondinbellas pojkvän, punkt. Men jag tycker faktikt att hans blogg har ett egenvärde. Ibland kan den vara riktigt intressant.
The blogg - En blogg av en fjortonårig kille - säger han i alla fall. Ibland kan man fundera. Men jag tycker han är stentuff! jag gillar killar som vågar vara annorlunda.

Det var det hela. 39 stycken om jag har räknat rätt. Det är lite färre än förra gången i alla fall. Hoppas ni hittade något intressant. Säg till om det är någon länk som inte funkar, för ni kanske förstår att jag inte orkar kolla igenom alla nu?

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: ElinHaraldsson

tack för att du nämnde min blogg <3

ska börja läsa din blogg mer nu, gjorde dt inte så mkt förut :)

Men man blir liksom mer intresserad av andras bloggar när man själv startat en egen ( :

Dessutom vill jag tillägga att jag också följer Imitjedesajn (stavning?) fast på bdb :D

2008-09-12 @ 19:54:59
URL: http://elinharaldsson.blogg.se/
Postat av: Erik Keding

Såg via bloggportalen att du bevakar min blogg, jag tackar bockar och bugar mig djupt! Ska försöka ta mig ur min bloggsvacka redan imorgon!

2008-09-13 @ 21:04:12
URL: http://theartist.blogg.se/
Postat av: orb

Blondinbella är mest bara patetisk och dryg..

Och namnet, Blondinbella? Hon låter ju hjärntvättad!



peace!

2008-09-17 @ 10:52:39
URL: http://illustreraddjavulskap.blogspot.com
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Vad kul att du läser min blogg.

Tack!!

2008-11-25 @ 13:48:24
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild