Populära bloggar: Blondinbella

En vecka nu. Jag ska vara helt ärlig, innan hade jag en förutfattad mening om att Blondinbella skulle vara allmänt eh, korkad och bara skriva inlägg i still med "idag har jag ...... erkänn jag är cool?", "köp den här! den använder jag, den är såååååå bra! och den kostar bara  500 miljoner gånger x antal nollor till..." osv. Ni fattar vad jag menar? Jag hade fel. Så är det inte. Tjejen är smart. Vad ni än tycker så är hon det. Jag menar hon är 17 år. Titta på allt hon gör! hon startar företag hit och dit och det är inte dumdristiga grejer hon hittar på heller. Bellme.se som hon öppnade nu under förra veckan till exempel. Jag gillar verkligen idén. Det är inte min stil på produkter som säljs där, verkligen inte, så chansen att jag klickar hem något där är liten, men jag tycker det är smart.

Men vad är det som gör att hennes läsare stannar kvar? Jag vet inte. Men jag blir lite lockad att stanna jag med. Jag ser inte anledningen till att ta bort henne från min bloggkoll. I och för sig ser jag inte anledningen till att ha kvar henne heller. Men hon blir nog faktiskt till min egen stora förvåning kvar där bland mina bevakningar. Anledningen är att jag alltid blir imponerad av folk i min ålder som gör saker. Lyckas. Jag blir inspirerad och jag vill också. Det är min största anledning till att följa hennes blogg. Sen tycker jag hon skriver otroligt bra också. Även om jag inte alls är speciellt intresserad av det hon skriver om så fastnar jag. Hon skriver lagom långa inlägg och lyckas på något sätt göra det intressant. Dock tror jag inte att de flesta av hennes läsare tänker som mig. Jag tor att många läser för att hon lever lite av ett drömliv i deras ögon. Hon är populär, framgångsrik, träffar mycket folk, springer på olika mingel osv. och det ser inte ut som om hon gör någoting speciellt för det heller. Det tror jag är fel. Hon lägger nog ner ganska mycket tid på alla grejer hon gör, på bloggen. Jag vet hur mycket tid jag lägger ner, och min blogg är i princip ingenting. Det krävs en del jobb för att hålla igång en intressant blogg. Så finns det väl de som läser i väntan på någon skandal. De finns alltid där. Och de som läser bara för att klaga, avundsjuka kallas det i de flesta fall. Jag tror även att det finns de som läser bara för att få ett gott skratt åt alla dumma kommentarer, jag klandrar dem inte. Ibland är det bara för patetiskt.

En annan anledning kan vara att man vill veta hur det går. Det är lite som när man ser en film. Hur dålig den än är så försöker man se klart den, man vill veta hur det går helt enkelt. Man kanske har en liten förhoppning om att det snart ska bli bättre. Så sitter man där och hoppas och hoppas och fortsätter titta trots att det bara är trams. Jag fungerar i alla fall så, jag vill veta vad som händer och hoppas alltid att det ska bli bättre.

Men, hur kommer det sig egentligen att Blondinbella blev så stor bloggerska från början? För, helt ärligt, hade hon inte varit så stor så hade jag klickat ner hennes blogg direkt.

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild