I have reached the point, where there is do or don't

Har pratat med mamma i telefon en lång stund under kvällen nu. Vi har äntligen fyllt i mina papper om inackorderingsbidrag! Så nästa månad kommer jag att vara galet rik, vilket kanske kan väger upp till hur fattig jag är nu. Det fanns inte många kronor på personkontot, men det är därför man har ett gäng sparkonton som man kan "låna" från i nödsituationer! Det är alltid bäst att låna från sig själv i första hand så se alltid till att spara undan pengar, det kan komma plötsliga utgifter när som helst!

Så pratade vi om lite annat också. Det är mycket snack just nu och inte helt okomplicerade förhållanden. Så kan det vara ibland, men det löser sig alltid!

En annan sak som också är lite spännande som är ordnat med alla papper nu också är att jag minskat ännu mer på min koppling till Kungälv. Sen någon vecka tillbaka är jag nämligen folkbokförd hos mamma i Borås, bland annat så skulle jag få lite, lite mer pengar därifrån och så ändrade min bror dit och då tänkte jag att några kronor extra är mer än inget och så kan det vara smidigt om vi är skrivna på samma ställe. Så är det! Egentligen innebär det ingen större skillnad för mig mer än att jag söker bidrag från Borås kommun istället för Kungälvs, samt att vissa papper hamnar i mammas brevlåda istället för pappas.

Så, en liten update om mitt liv just nu blev det.

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild