Bloggar jag bevakar

På efterfrågan kommer här en lista på alla de bloggar jag följer. Eftersom dom är många, jag skulle gissa på närmare 50 stycken utan att jag har räknat dom, så kommer jag att lägga upp dom i de kategorier jag har på bloggkoll. Allt för att göra det enklare för er att hitta just de bloggar ni är intresserade av. Är jag inte otroligt snäll?

Foto & bild
- Mjawsan - En fotoblogg. Sofia fotograferar väl främst konserter och hon har, enligt mig, underbar musiksmak så därför är det ofta bra konserter! Bland annat fotade hon på Metaltown i år. Mycket bra bilder som finns att se på hennes Bilddagbok, mjauy heter hon där.
- Annika - Annika har jag inte följt så länge men då jag har förstått att hon är en stor fotobloggare så var jag tvungen att kolla upp henne! Och jag kan inte säga annat än att hon tar riktigt bra bilder.
- Emma - Helt ärligt vet jag inte riktigt varför jag följer den här bloggen. En söt tjej som ser upp till de stora fotobloggarna och gör så gott hon kan, vilket är bra, med sin kompaktkamera. Kan helt klart bli något bra när hon kommer igång tror jag!
- Erik - Detta är ett av de absolut senaste tillskotten bland mina bevakningar. Han målar helt otroliga tavlor och verkar vara en grymt skön kille rent allmänt också. Och tror ni inte jag blev helt kär när jag upptäckte att han gör smycken eller?
- Emelie - Det här är en av mina absoluta favoriter! Emelie är enormt duktig och hon har inspirerat mig en massa till att göra det jag vill med mitt liv och att vara nöjd med den jag är. Helt otrolig fotograf är hon och hon är verkligen värd all den uppmärksamhet hon får för tillfället.
- Gilraen - Emma. En av de första bloggar jag började bevaka på bloggkoll tror jag. Även hon en duktig fotograf och jag rekomenderar verkligen henne till alla djurgalna tjejer där ute. Emma älskar också djur.
- Imitjdesajn - Har bevakat honom på Bilddagboken länge och när han började blogga var det naturligt för mig att följa med över dit också. Mycket bilder utlovas i den här bloggen och en hel del något avklädda unga damer för den som gillar det.
- Linnéa - Detta är också en ganska ny blogg för mig. Linnéa verkar vara en jättetrevlig och duktig tjej i alla fall.
- Maria - Detta är en av favoriterna. Maria verkar vara en härlig tjej som alltid är glad och hon tar helt underbara bilder.
- Matilda - Jag kan lova skratt i nästan varenda inlägg av Matilda. Blandat med jättefina bilder och andra verk i Photoshop. Kan det bli bättre?
- Linnéa - En annan Linnéa den här gången. Här slås jag inte bara av hennes underbara foton och illustrationer utan även hennes styrka att stå upp för sina åsikter. Hela tiden. Jag gillar sånna personer. Som tänker till lite extra. Jag blir inspirerad.
- Nevnarien - Elin. Helt otrolig! Hon är så enormt kreativ att jag inte vet vad jag ska göra. Jag blir bara väldigt avundsjuk! faktiskt. Detta är verkligen en av mina favoriter och jag blir alltid glad när jag ser att hon har skrivit något nytt. För inte nog med att hon är jätteduktig, hon lyssnar på riktigt bra musik med! Kanska träffar vi på varandra i Huskvarna i höst?
- Niccee - En ganska liten blogg som jag tycker förtjänar mer uppmärksamhet! Killen är jätteduktig ju!
- Sabbaa - Också en favorit. Jag kan inte låta bli att bli imponerad. Innan jag hittade den här bloggen skulle jag aldrig ha kunnat föreställa mig en 13 år ung kille springa runt med en kamera och ta bra bilder. Men de finns. Här är bevis nog.

Info
Okej, ni ville ha alla bloggar jag följer så då får ni väl ta även de här då. Jag följer, bara för att veta vad som händer, Bloggkolls blogg, blogg.se's blogg och last.fm's blogg.

Mina egna
Ja, jag bevakar min egen blogg xD och så bevakar jag bloggen som jag har tillsammans med hemsidan. Jag hänvisar er dock till hemsidan och så vidare till den bloggen därifrån om ni är intresserade.

Musik
- Mjawsan metaltown - Egentligen inte ett dugg intressant just nu, men jag bevakade den under metaltown och den ligger fortfarande kvar. Allt skulle ju upp så...
- Masa - Lyckan var stor när jag hittade denna blogg! en blogg helt om metal, kan det bli bättre? massa massa massa om den underbaraste genren ever och möjligheten att hitta ny musik måste ju bli enorm om man följer den, eller hur?
- Metal? - Vad jag än har sagt innan så är detta det senaste jag lagt till bland mina bevakningar. Har knappt läst något i den. Men den verkar bra och handlar om metal och bara det gör ju att förutsättningarna ser bra ut!

Smycken
 - Emmas smycken - Jag letade som en galning. Jag skulle ha en blogg om smycken. Detta var det mest relevanta jag hittade.

Språk
- Blogg italiano - Längtan efter att kunna italienska har alltid varit stor, det här är en liten hjälp på vägen i alla fall.

Tänkvärt
- Luft till salu - En blogg om lite smått och gott som kan vara bra att tänka på i våran skruvade värld. Mest då om våra konsumtionsvanor och vad det egentligen är vi handlar!
- The earth blog - Helt otrolig blogg om klimatförändringarna! verkligen värd att läsa, men man ska ha lite tid. Den är på engelska och det är mycket maffiga inlägg. En bit i tagget. Det finns nog mycket där i som jag skulle kunna hitta och kommentera som jag inte har läst än.

Utomlands
- Amanda - Den här bloggen ligger nere just nu. Jag hoppas hon gör som hon har skrivit och tar upp den igen när det blir aktuellt för henne att åka som au pair.
- From Tokyo with love - En tjej som bor i Tokyo och bloggar om sitt liv där. Egentligen inte min stil alls men tanken på att hon faktiskt bor i Tokyo håller mig kvar.
- Louise - Sveriges största au pair blogg! den här tjejen är helt otrolig verkligen! vilken inspiration hon ger mig! Jag har funderat på det flera gånger men att bli au pair är nog inget för mig. Men hon inspirerar mig verkligen till att leva mitt liv. Göra det jag vill när det känns rätt! jag älskar sånna människor!
- Sophie - Hon bor i Italien! behöver jag ens säga något mer?
- The mediterranean style - Hon bor på Malta och bloggar om livet där. Egentligen inte särskilt intressant men något håller mig kvar.

Utvärderar
Tom för tillfället. Ingen som har några önskemål om någon att lägga här?

Vänner
Klart man bevakar sina vänner! och ni ska veta att ser jag att någon i vänner-kategorin har uppdaterat så går ni före i kön, annars läses allt i ordning!
- Alex - Ja, hon bloggar helt enkelt om sitt liv och jag hoppas att vi kommer få se lite mer bilder Alex! det tror jag du skulle tjäna på!
- Lollo - Det händer inte så ofta, men när det gör det så skriver hon mycket söta inlägg! Blogga mer Lollo!
- iliaa - Cilla. Förhållandevis täta uppdateringar om allt mellan himmel och jord, om du vill tror jag inte du har några större problem med att bli en stor bloggerska.
- Johanna - Också en personligt skriven blogg med något tänk till-inlägg här och där som brukar vara riktigt bra! Jag gillar det!
- Lea - Har inte blivit så mycket inlägg här än så länge va? men om du kommer igång kan det nog bli bra Lea!
- Madde - Hon har ett sånt underbart sätt att skriva att jag dör lite varje gång det kommer upp ett nytt inlägg. Du vet vad jag har sagt? fortsätt så! vad jag har sett gör du något unikt, det kan leda långt! Man blir verkligen känslomässigt berörd av hennes inlägg. Helt sjukt.
- Elin - Haha..förlåt, men jag tror det är okej att skratta? varför jag fortfarande bevakar den här bloggen som det antagligen aldrig blir något mer inlägg i? jag vet inte.

Övrigt
- Designa din blogg - Hade absolut inte klarat mig utan den! klart man bevakar! Har dina koder krånglat sig? fattar du ingenting? jag kan nästan lova dig att du finner lösningen på den bloggen!
- 17 år och snart 3barnsmamma - Hittade även denna bloggen precis. Och om jag har fattat det hela rätt så ligger hon på bb nu. Ska bli intressant att följa.
- Adiemus - En bloggen skriven med glimten i ögat mest hela tiden, jag tycker den kan vara lite roande ibland faktiskt.
- Bloggkommentatorerna - Ojojoj, dom har blivit mina gudar. Helsköna! Jag gillar verkligen det dom gör, kommenterar andra bloggar.
- Club Vegas - Detta är helt galet. Jag skrattar så jag håller på att dö ibland. Underbart roliga är dom. Att det ens är möjligt att komma på så mycket stört?
- Egoina - Ironi! ni måste kunna förstå ironi! då kan den här bloggen bli riktigt kul på sina ställen, vilket är ganska ofta.
- Partypinglorna - Tre tjejer som har skaffat sig ett uppdrag under den här sommaren. Att testa så många klubbar dom inte brukar gå på i gbg som möjligt. Dock verkar det inte gå så jättebra för dom hela tiden. Väldigt underhållande. Nu har dom dessutom startat krig med killarna i Club Vegas, som jag nämnde ovan.
- Blondinbella - Ja, jag bevakar henne faktiskt fortfarande. Vissa grejer hon skriver kan vara mycket intressant att läsa.
- Kissie - Ja, hon ligger där också, bland mina bevakningar. Jag bara måste se hur detta ska utveckla sig.
- Men with long hair - Behöver jag säga något? Kärlek <3
- Miss keep your distance - Handlar också en del om ironi och glimten i ögat.
- Peter08 - Kissies bror! behöver jag säga mer än att han är en mycket bra kanal för att få reda på det hon inte berättar? deras krig? behövs det nämnas? underhållning på hög nivå!
- Bloggkillen - En sån typisk mot alla odds kille! och han står verkligen för det han tycker och tänker med. Jag gillar.

Och det vara alla! 51 stycken om jag har räknat rätt, hur bra var jag inte på att gissa? Nu har jag hållt på med det här inlägget väldigt länge och jag orkar inte kolla igenom det. Hittar ni några fel får ni gärna säga till. Jag hoppas att ni har hittat någon blogg som passar! Och bloggarna håller ni enklast koll på, precis som jag gör, med bloggkoll!

- Madeleine


Kommentarer
Postat av: Egoina

Tack :D:D

2008-07-05 @ 09:32:28
URL: http://egoina.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Tack, nu har jag en massa bloggar att kolla upp :D

2008-07-05 @ 19:32:27
URL: http://madeleinei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild