Senaste dagarna!

Jag känner att jag bara måste göra en sammanfattning på de senaste dagarna. Det var i torsdags det började sina med inlägg på bloggen så vi börjar där tycker jag.

Torsdag: Dagen gick rätt segt i sig men sen på kvällen kom Erika och Lea hit. Vi åt pannkakor och sen började vi så smått med "rivningen" av mitt rum som dessutom helgen till ära var uppbyggt med typ två tredjedelar säng. Vi tittade även på Phantom of the Opera (filmen från låååångt tillbaka) och Titanic. Nästan ända tills mamma skulle gå upp.

Fredag: Fredag var slapp till en början. Erika hittade lite gamla Eva och Adam-tidningar när hon gick igenom varenda låda hon kunde hitta i mitt rum och hade högläsning. Sen kom vi fram till att vi skulle titta på filmen istället så så blev det. När den var slut började vi så smått göra oss klara för dagens stora händelse, första för Erika och andra för mig och Lea, mötet med de finska gudarna: SONATA ARCTICA! Okej, jag fick det där att låta betydligt mäktigare än vad det var. Inga personliga möten var det. Längst fram stod vi i alla fall. Men det är ett tag kvar tills vi är där, vi har ju bara kommit till förberedelserna än. Kläder, smink, smycken och självklart uppladdning med musik. Pappa skulle komma hem från jobbet också då han var vår personliga chaufför för kvällen. Ibland är det väldigt praktiskt att ha en pappa med bra musiksmak som går med på sånt där. Tillslut bar det i alla fall av mot Huskvarna. Under hela dagen så hade Lea haft kontakt med Tobias och resten av Boden-folket som vi skulle träffa där. Tur var ju det för då kunde vi lätt smita in långt fram i kön och sånt är alltid trevligt. Lite andra kända ansikten syntes väl också till i vimlet. Om själva konserten finns det ett litet inlägg här. Mycket trevlig kväll, tack för den tjejer, Boden-folket och speciellt tack till Tony with friends!

Lördag: Vaknade tidigt och orkade inte ligga och vänta på att Erika och Lea skulle vakna, inte heller ville jag väcka dem så jag plockade upp datorn och började knappa lite. Erika vaknade också snart och bestämde sig för att läsa lite mer Eva och Adam dock tyst den här gången. Sen kastade hon en kudde på Lea som mumlade något om glosor? bäst ni frågar henne om det där tror jag. Sen blev det frukost och så skulle Lea hem en stund. Erika bestämde sig för att stanna och lyckades leta fram mina gamla witch-pocket som hon började läsa och nu är dom i Skara. När det började närma sig kvällen igen så kom Ellen hit. Henne hade jag inte sett på evigheter så det var mycket trevligt. Efter en stund kom även Lea tillbaka och då bar det iväg mot skidstugan för att träffa folk från 9c. Mysigt. Massa jag inte har träffat på jättelänge så det var rätt kul. Man kände att det var 9c. Efter det skulle jag, Erika och Lea hem till Erika, via mig där vi skulle hämta lite packning osv. Haha..hemma hos mig blev det lite lätt kaos när Erika nästan ville mörda mig för att jag råkade fastna lite länge vid datorn. Väl hemma hos henne snodde jag till mig hennes dator och det blev ännu mer kaos då femman inte ville fungera. Resten av natten är ganska rörig för mig om vi säger så. Jag hoppas att det inte är allt för många som är sura på mig, eller Erika.

Söndag: Vi gick upp relativt tidigt och fixade iordning Erikas häst som skulle med henne upp till Skara sen. Eller, Erika och Lea fixade och jag tittade på, kanske man ska säga. Hästar är inte riktigt min grej. Sen vet jag inte riktigt vad vi gjorde, flummade runt i Erikas rum och försökte väl mer eller mindre lösa våra msn-problem. Efter en stund så gav jag mig av tillbaka hem till mig där jag fixade mig iordning och städade mitt rum innan jag tog bussen in mot Gbg och Lisebergshallen för ett möte med gudarna från Göteborg: IN FLAMES! Kön var lång när jag kom men jag var smidig och kollade noga på alla jag gick förbi tills jag hittade Linus och co. efter halva kön ungefär. Självklart blev jag väldigt bra vän med dem. Dom var dock tråkiga och hade sittplatser men en plats i kön klagar man inte på. Väl inne kom jag fram till att alla verkligen underskattar kanterna på konserter. Jag stod nästan längst fram och såg asbra (tänk då på att jag dessutom är 156 cm kort) trots att jag inte knödde mig alls och faktiskt kom in ganska sent. Underbar konsert var det och jag har skrivit lite här, men inte så mycket.

Fattar ni att min helg har varit helt otrolig eller?

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild