I still try to come to my senses


Igårkväll såg vi ett avsnitt av Criminal Minds på femman, närmare bestämt avsnitt 22 på säsong 5. Jag blev galet tagen av det avsnittet, egentligen borde det avsnittet visas för alla människor idag. Det handlar om en seriemödare som hittar sina offer genom nätverkssidor på internet, typ facebook. Han lär sig allt om deras liv och vanor, följer dem och vet exakt när de är vart och vad de gör.

Visst det här är en serie och ett helt påhittat fall, men det är väldigt aktuellt. Det är inte helt riskfritt att lämna ut sig helt på internet, alltid berätta vart man ska, vem man ska träffa och vad man gör. Det finns sjuka människor som kan bli besatta av just sådant.

Jag vet inte om ni vet det, men bland de svenska storbloggarna har det en period nu varit en man som har skickat ut hotbrev med beskrivningar på hur han vill stycka dem och äta deras kroppsdelar typ. Blondinbella är väl den som råkat värst ut och hon håller just nu på att byta dörr eftersom hon inte vågar sova på grund av den här mannen som hon är säker på har varit och kikat in genom hennes brevinkast.

Usch, det är obehagligt och får en verkligen att tänka till om vad man skriver om sig själv på nätet. Man vet aldrig vem som läser.

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild