I believe in miracles they happen every day

Konserten igår, det finns inte ord, jag vet knappt vad jag ska säga eller vart jag skall börja, det var bara så fantastiskt. Men jag antar att jag kan göra det lätt för mig genom att börja från början, med förbanden.
Jag har varit ganska otaggad på den här spelningen och hade inte ens en aning om vilka förband det skulle vara innan jag kom dit och läste på affischerna. Vilket inte hjälpte mig alls, hade fortfarande ingen aning om vilka det var.

Fullforce inledde i alla fall och jag var väl inte sådär jätteimponerad, det var inte dåligt men inte exceptionellt heller. Kändes ganska skönt att de inte spelade så länge i alla fall.

Sedan var det dags för Kottak och det hade jag, som ni förstår, inga som helst förväntningar på, men oj, vad förvånad jag blev! Det var helt galet kul, större delen av spelningen stod jag nästan och skrattade! Han var verkligen över allt James, hade koll på alla i publiken, showade, sprang runt, upp och ner i diket och ja, han visste helt enkelt precis hur man skulle ta hand om en publik. Det hela blev extra roligt då det var en kille i publiken som hade klätt ut sig till Robin Hood (med tanke på Edguys låt Robin Hood från nya albumet). James blev helt lyrisk och var tillslut tvungen att ta upp killen på scenen så han fick springa runt där uppe med James gitarr under en hel låt, skrika och prata i micken, slå lite på trummorna och ja, det var helt galet. Publiken blev så inne i hela showen och skrek, skrattade, klappade och det var bara fantastiskt. Badbollar kastades ut från scenen och en av dem + en trumpinne slutade i min och Tobbes ägo.


Efter detta fantastiska förband så var publiken helt galet taggad för huvudakten Edguy som strax var på väg upp på scenen. Och om den spelningen kan jag nog inte säga så mycket, den var bara galet bra. Alla killarna i Edguy är så fantastiskt glada på scenen och jag kan aldrig sluta le när jag ser Tobi, han är så fruktansvärt skön! Det bästa under den spelning var dock, som jag skrev igår, publiken! Det var helt magiskt, alla bara skrek och klappde hela tiden, jag har aldrig varit med om något liknande (bortsett från Sonata i Milano, det räknas inte). Man såg och kände på bandet hur extremt nöjda de var med publiken också. Tobi fick aldrig tid att säga ett ord, för alla började alltid skrika innan han hann klart. Det var verkligen galet. På slutet när han försökte berätta om hur deras skivbolag inte tyckte att det var någon idé för dem att åka till Sverige, publiken skulle tydligen ha blivit så mycket mindre här, så var det helt extremt. Man kunde se på båda Tobi och resten av bandet hur glada de var över vårt gensvar. Jag höll nästan på att börja gråta för att det var så fint. Vi fick dessutom löfte om att Edguy kommer finnas i minst 25 år till och att de skall komma tillbaka nästa år.

Nu vet jag inte vad mer jag ska säga, jag upprepar mig bara känns det som och jag lär säkert återkomma till detta i fler inlägg fram över, jag är fortfarande helt ställd. Ett plektrum lyckades Tobbe fånga också. Ett studsade i min hand och försvann, det var lite irriterande, menmen...


- Madeleine

Kommentarer
Postat av: Kitty

Du fick James's skrev i ansiktet, va? Jag tror jag såg dig och Tobbe men hade inte möjlighet att komma och säga hej för då hade jag blivit av med min plats. Nästa gång :)

2011-09-26 @ 08:03:56
URL: http://ettlitetkulturkit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild