All my dreams come true with you

Ja, jag är ju långt tillbaka i tiden och läser inlägg nu och då känner jag mig altid så dum om jag ska kommentera något så jag brukar låta bli. Men Lisa skrev ett inlägg om kärlek i mellandagarna och jag känner att jag bara måste få kommentera det inlägget lite. Hade jag lyckats hade jag länkat direkt till inlägget, men jag hittar tyvärr ingen adress som fungerar.

Först måste jag säga att hela inlägget är otroligt fint och jag hade (nästan) kunnat kopiera det rakt av för att beskriva vad jag själv känner. Men det jag kände ett så stort behov av att kommentera var frågan hon avslutade med.

"Vad är era bästa tips för ett lyckat förhållande?"

Min första tanke var; Det skall inte behövas några tips, det kan inte finnas några tips. Behöver man tips för att få sitt förhållande lyckat så kommer det aldrig fungera i längden.

Och visst står jag till stor del fast vid det, för att det skall bli helt lyckat så måste det vara rätt på ett plan som vi inte kan styra, vissa människor passar man helt enkelt inte med även om man först vill tro det. Men det är klart att det kan finnas tips på hur man kan göra det ännu bättre eller kanske hjälpa till i alla fall lite på vägen. Framför allt är det ett som väger över, som verkligen behövs och jag tror inte att något förhållande överlever om man inte följer det: Prata med varandra! Hela tiden, om allt, det är verkligen, verkligen det viktigaste. Kan man inte prata med varandra så kan man inte lösa några andra problem heller. Och i min värld så kan ett förhållande omöjligt vara lyckat då, men ni är välkomna att motbevisa mig om ni har bevis för något annat.

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: Christine

Så klok du är! Du har helt rätt i att man måste kunna prata med varandra, då löser man det mesta.

2011-01-11 @ 22:01:48
Postat av: Christine

Så klok du är! Du har helt rätt i att man måste prata med varandra, då löser man det mesta.

2011-01-11 @ 22:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild