Now those days are over

Ikväll blir det Mustasch på Götaplatsen. Ska bli trevligt, känns som om det var evigheter sedan jag såg Mustasch sist, men det var det ju inte riktigt. Idag blir det i alla fall femte gången jag ser dem och jag ser fram emot att se vad de ska göra av den här spelningen och den här scenen.

Jag minns fortfarande första gången jag såg Mustasch, det var juni 2008 på Stora scenen på Liseberg. Det var en grymt bra spening och härlig stämning. Jag hade lyssnat på Mustasch i ungefär en vecka och hade ingen koll alls egentligen. Vi kom dit lagom till soundcheck i alla fall. Bandet soundcheckade själva och hade en öppen konversation med de fans som redan var där. Efter souncheck kom de ner i diket och pratade lite, precis så som man önskar att alla band ville bete sig. Det var fantastiskt.

Två år senare, maj 2010 såg jag dem på Liseberg igen. Jag var även den här gången vid scenen lagom till soundcheck. Hade jag hoppats att det skulle vara samma visa som två år tidigare så var det bara att bli besviken. Soundchecken skedde bakom stängd scen utan minsta notis om att det stod ett gäng hängivna fans nedanför. Tråkigt, men det blir ju så när banden blir större. Det var bara att vara tacksam över att de spelade på Liseberg över huvud taget.


Bild från Mustasch @ Liseberg, 25/6 2008

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: Kitty

See you there :) Jag ska se TSOOL på Kungstorget och sedan Mustasch. Första gången för mig, dock.

2011-08-20 @ 15:09:18
URL: http://ettlitetkulturkit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild