'Cause it's a heavy metal universe

Okej, nu kan ju jag inte gå i vilket fall, eftersom jag är i Italien den veckan med italienskaklassen.

Men Gamma Ray spelar ju i Malmö, Göteborg och Stockholm i slutet på mars. På för små arenor, men det har jag redan sagt så vi behöver inte ta det igen.

Men nu är det nästa grej jag förbryllas över; biljetterna!

Jag har letat som en idiot efter vart biljetterna för Göteborg säljs. Tidigare idag lyckades jag på något vänster klicka mig runt så att jag hittade biljetterna för Stockholm. De biljetterna säljs via tickster (som jag tycker verkar vara en väldigt skum sida). Men där hittade jag inte biljetter för Malmö eller Göteborg. Men nu när jag går in på Skrikhults hemsida så finns alla tre spelningar med och jag trycker glatt på "köp biljetter" för spelningen i Göteborg. Då länkas jag till ticnet, men på ticnet finns inga biljetter till Gamma Ray, söker man på det så får man upp Mamma Mia i Danmark. Hum. Konfunderat går jag tillbaka till Skrikhult och försöker med Malmö, då kommer jag till KBs (arenan de ska spela på där) hemsida, där det inte står något om att Gamma Ray ska spela, men jag hittar i alla fall att de verkar sälja sina biljetter via eventim (som jag också, fortfarande, tycker är en ganska skum sida) och går jag in där så finns det inte heller några biljetter till Gamma Ray.
WHAT!?

Varför göra allt så omständigt och komplicerat? Jag saknar tiden då allt såldes via ticnet. Och sen, vart finns biljetterna för Göteborg och Malmö? Är de inte släppta än eller vad? Väldigt skumt eftersom det bara är ett par månader kvar.

För övrigt, så har Gamma Ray fortfarande inte gått ut med dessa datumen, det står endast på Freedom Calls hemsida. Det är också stört.

Det börjar nästan kännas bra att jag missar det här, så behöver jag inte gå runt och oroa mig. Synd bara att jag verkligen vill se Gamma Ray live.

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: [lisa bjernhagen]

Åh, men hoppas du får se dom! :/



sv: Ja do that, sjukt grymma :D speciellt alissa då.

Men visst är det... blir bara irriterad. Speciellt när tjejer är anti TJEJER.

2010-01-13 @ 21:30:22
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: Det låter bra ;D

Nejdu inte jag heller... tjejer som spelar instrument är väl mer attackerade dock. Blir extra känsligt för folk när det BARA är tjejer i ett band.

2010-01-13 @ 21:41:04
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: Jamen inte spelar det nån roll ju :) hehe. Men nejdu, det är en bra fråga. Det är ingen skillnad alls! Det är bara det att det är väldigt få kvinnliga musiker som sysslar med rock/metal, och därför blir man direkt sågad på något vis om man visar sig. Många uppskattar visserligen också att fler tjejer börjar hålla på med metal, men genren är ju så mansdominerad så att ändra åsikt kommer inte på fråga.

2010-01-13 @ 22:10:29
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: Ja men eller hur, visst är det! Trodde jag med. Men ohnej, speciellt när vänner till en går bakom ryggen och i princip snackar skit om en. Killar blir såna tjurskallar när man lyckas bättre än dem inom musik - eller allt förresten.

2010-01-13 @ 22:17:50
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: Nej inte det... ja tyvärr alltså. Precis! Gah. Menmen, det är ju bara att överbevisa dom, fastän dom inte vågar erkänna att tjejer är bra ;)

2010-01-13 @ 22:25:00
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: nej precis... kämpa på & inte ta åt sig!

2010-01-13 @ 22:27:53
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: Ja verkligen! Aldrig att vi ger upp lättare än killar ;)

2010-01-13 @ 22:30:34
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: Jajamän :D some day they will admit it!

2010-01-13 @ 22:34:54
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Härligt att åka iväg =)

2010-01-14 @ 11:57:26
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Susanna

Hm... ibland när jag har sökt på band på ticnet så syns de ej ifall ticnet har stavat namnet annorlunda - sökmotorn ger inte ens liknande träffar. Var så när jag skulle köpa wasp-biljetter. Sökte man på WASP dök inget upp har jag för mig. Sökte man på W.A.S.P. dök Sthlm och Malmö upp - men inte Göteborg, men om jag tog bort sista punkten och skrev W.A.S.P dök bara Göteborg upp! Så dålig sökmotor!

2010-01-14 @ 17:40:09
URL: http://soulcollector.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild