When the real thing got lost along the way

Som nämnt tidigare så ska underbaraste Tobias Sammet ta med sitt Avantasia på turné i vinter. Det kommer att bli grymt! Nu har han släppt de första gästerna som han kommer att ha med sig på scenen:

Bob Catley
Jorn Lande
Amanda Somerville
Olli Hartmann
Michael Kiske
Sascha Paeth
Miro

Måste säga att den där listan ser lovande ut, även om jag nu är jättedålig på att höra skillnad på vem det är som sjunger så känns det som om han i alla fall fått med några av de största namnen och de som har stora "roller". Det kommer att bli galet!

Datum som hittills är släppta är dessa:

30. Nov 2010 Switzerland - Pratteln, Z7
01. Dec 2010 Switzerland - Pratteln, Z7
03. Dec 2010 Germany - Lichtenfels, Stadthalle
04. Dec 2010 Germany - Kaufbeuren, All Karthalle
10. Dec 2010 Mexico - Mexico City, Circo Volador
15. Dec 2010 Argentina - Buenos Aires, venue tba
18. Dec 2010 Germany - Fulda, Esperantohalle
19. Dec 2010 Germany - Essen, Grugahalle

Än så länge inget här uppe i norr, men vi får väl se vad som händer. Hur det än blir med den saken så är jag riktigt jävla sugen på att åka till Fulda den 18 december. Till stor del för att det råkar vara Tobias hemort, så jag tror att konserten där kommer att vara helt otrolig!

Är det bara jag som är taggad till tusen inför den här turnén?


Pappas bild från när jag såg Tobias Sammet med Edguy 2 februari 2009

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild