Paranoida föräldrar

Börjar jag bli väldigt trött på. Speciellt när inte mina egna är det. Utan andra. När det kommer andra föräldrar och förstör det jag får. Det är verkligen sämst. Ännu mer när de har extrem dubbelmoral "Ja, det är jätteviktigt att ungdommarna lär sig att ta hand om sig själva!" och sen "Nej, du får absolut inte ta bussen hem med en kompis efter klockan tio på kvällen. Jag kommer och hämtar er." Hur fan ska man kunna lära sig att ta hand om sig själv? Har vi ingen paranoid förälder här som kan vara så vänlig och förklara hur ni tänker? För jag fattar verkligen inte. Jag kan också meddela att det gör inte min mamma heller. Hon säger att det är bra att vi lär oss att ta hand om oss själva och hon låter oss lära oss det med! För, helt ärligt, man lär sig inte att ta hand om sig själv när mamma går ett steg bakom hela tiden. Det funkar inte riktigt så.

Jag är lite trött på det här. Jag vet hur mycket jag får som jag inte kan göra på grund av andra paranoida föräldrar. Det stör mig en del. Ska jag vara ännu ärligare så stör det min mamma med. Hon vill att jag ska pröva och lära mig. Jag ska ge er ett citat från henne nu. Jag tror faktiskt inte jag har sagt det till någon? men jag skrek väldigt högt inombords när hon sa det. För det betyder något helt otroligt. Men allt det kan också gå i kras, på grund av andra paranoida föräldrar. Hon sa:

"Jag tycker det är bra om ni åker upp ett gäng själva till Huskvarna för att gå på Sonata. Det är ett relativt lugnt ställe och jag tycker det är bra om ni har provat att vara iväg på något annat, litet, så att ni inte börjar med Sweden rock eller så nästa år."

Fattar ni vad det betyder? att jag med högsta sannolikhet får åka på Sweden rock nästa år! och jag har inte ens pratat så hemskt mycket om att jag vill dit så det kom verkligen från ingenstans. Fattar ni att jag måste till Huskvarna? Fattar ni att jag blir enormt besviken om det faller på andra paranoida föräldrar?

Men, vad ska man göra åt dom? jag antar att det inte hjälper att säga att mina föräldrar tillåter det mesta. Jag antar att de då bara tycker att mina föräldrar är extremt vårdslösa? eller?

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild