Alla hjärtans dag

Vad är det? Varför i hela friden finns det? är vi så dålig på att visa varandra kärlek att vi måste ha en speciell dag då vi blir tillsagda att göra det på?

"Lilla Kalle, detta ska du lära dig från början, den 14 februari är en väldigt speciell dag! den dagen, och bara den dagen, skall du visa stor uppskattning till alla runt omkring dig, förstår du? Bra, spring iväg med pappa nu och hjälp honom att köpa en stor bukett med röda rosor till mamma."

?

Seriöst?

Man kan väl för helvete få visa att man älskar någon vilken dag man vill!? inte bli påtvingad att göra det just den här specifika dagen? tror ni inte allt bara är ett stor företagsjippo? JA! VI KAN TJÄNA PENGAR! BLOMMOR OCH CHOKLAD TILL FOLKET! MEN DOM SKA BETALA! MYCKET!

Orka.

"denna dag bli jobbig för typ 75 % av alla som inte har nån partenr."

Fick denna kommentar när jag skrev lite lätt om detta på min bilddagbok. Men hade jag haft en pojkvän hade jag nästan blivit sur om han hade kommit med massa pressenter och blommor och grejer till mig bara för att det var alla hjärtans dag. Sånt ska komma naturligt, spontant, för att man verkligen menar det! inte för att man är tvingad till det för att det är "en speciell dag".

Nej, mer kärlek till folket under de övriga 364 dagarna på året!

-Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild