Snö

Jag älskar snö, tror jag :S Jag är faktiskt inte helt säker. Jag har aldrig riktigt hängt med på hur allt hänger ihop. Jag ska förklara hur jag menar, ta det lugnt.

Vi fick första snön för den här vintern idag (man kan ju inte säga året för det var ju snö i typ januari och så, faktiskt). I alla fall, jag blev sjukt glad, och haha där fick jag ju till det också :P jag blev sjuk med...så tyvärr blev det inga kex paketerade av mig idag. Men sånt är det, typiskt att bli sjuk på praon bara när man typ aldrig är sjuk annars. Men det var inte det jag skulle skriva om, nu spårade jag ur, redan, hur skall detta gå?

Jo, som sagt första snön och jag blev glad :D jag har längtat efter snö rätt länge nu och dom hade ju lovat oss snöstorm i fredags men jag vet inte riktigt vart den tog vägen, inte kom den hit i alla fall. Så vi konstaterar att nu älskar jag snön. Men hade jag varit tvungen att gå bort till kexfabriken hade jag inte tyckt om den lika mycket eftersom jag hade varit ganska blöt om fötterna då. Nu satt jag istället ihop kurad i en fotölj vid fönstret med en filt och varm choklad. Då, då är snö det bästa som finns! jag fullkomligt älskar att sitta och titta på när den virvlar och lägger sig i ett vitt täcke över marken, jag kan säkert sitta där och titta i fler timmar.

Nu när jag tänker efter så, trots att man blir jätteblöt om fötterna och hatar snö efteråt så älskar jag att gå i snö, pölsa fram i ett par decimeter tjockt snötäcke är sjukt härligt <3 men till skillnad från de flesta hatar jag snöbollskrig, jag har seriöst aldrig fattat grejen, någon som vill förklara?
Men vad jag än tycker nu så kommer jag i alla fall att hata snö hela tiden, i alla former i typ Mars. Då har man liksom tröttnat då vill man ha sol och värme igen.

Jag tror, eller jag vet, att det inte bara är jag som känner så. Det är liksom som om det inte är meningen att man skall tycka om en årstid mer än en annan. För okej, om du får frågan vilken årstid du tycker bäst om så säger vi att du svarar sommar. Tänk då om det hade varit sommar jämt, året runt. Aldrig under, säg, 17 grader. Då hade det aldrig funnits någon snö att beundra, det hade aldrig kommit någon första snö som man kan springa runt och skrika om i en timma, bara för att det är den första snön. Inga snöbollskriga, inga snöänglar, ingen pulkaåkning, ingen skidåkning. Hade inte det varit lite trist? Så okej, vi säger vinter istället då, tänk om det hade varit vinter året runt istället. Aldrig tempraturer över, säg, 7 grader. Inga direkta möjligheter till att sola och att bada är ju inte ens att tänka på. Springa runt i kjol och linne skulle aldrig komma på frågan, alltid tvunget att behöva ha massa kläder på sig, jacka, mössa, vantar, halsduk osv. Inget glädjerus över första snön, det är ju liksom inget märkvärdigt...

Nej, det är nog bra som det är tror jag, med lite variation. För övrigt så är min favorit årstid höst. Men jag vet inte riktigt om jag skulle stå ut med det året runt heller..

-Maddie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild