15

När man fyller år möts man alltid av folk som säger "hur känns det att vara ett år äldre nu då?". Vid vissa åldrar ska det tydligen spela extra stor roll. När man fyller 13 är en sådan, då blir man ju tonåring och det är ju så stort och speciellt! jag har fått för mig att 15 också är en sådan ålder, men jag vill gärna säga att 16 också är det, och i så fall skulle det vara två "speciella" åldrar i rad. Men visst, så kan det väl säkert vara.
Men varför förväntas man att känna sig speciell när man fyller år, egentligen så är det väl inget speciellt? man blir en dag äldre varje dag. Den ända skillnaden är att igår skrev jag min ålder som 14 och idag kan jag plötsligt säga att jag är 15, men egentligen så var jag ju igår 14 år och 364 dagar och idag är jag 14 år och 365 dagar eller helt enkelt 15 år. Det skiljer bara en dag, men ändå är det så mycket som ska förändras. Plötsligt över en natt ska jag vara så mycket mognare, jag förväntas klara av så mycket mer på egen hand, ta ansvar för mig själv på ett helt annat sätt. 15 år en ganska vanlig åldersgräns på en massa saker, som om man över en natt helt plötsligt klarar av det. Men visst förstår jag också att man måste sätt en gräns någonstans på vissa saker men ibland känns det onödigt. Vissa grejer måste man få avgöra själv när man är redo för.


-Maddie

Kommentarer
Postat av: amanda

naaaa hihi :P 15 år Madde... 15ÅR! nu är du fan 19 ju :P eller ah.. fyller iaf :D vad fan gör man om 15 år tro... hur gammal är man då? typ ca 32 va? då du Madde! då har vi ungar så de räcker o blir över xD

2011-06-04 @ 22:17:10
URL: http://gyllenpanzzar.blogg.se/
Postat av: amanda

naaaa hihi :P 15 år Madde... 15ÅR! nu är du fan 19 ju :P eller ah.. fyller iaf :D vad fan gör man om 15 år tro... hur gammal är man då? typ ca 32 va? då du Madde! då har vi ungar så de räcker o blir över xD

2011-06-04 @ 22:17:20
URL: http://gyllenpanzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild