The liar must always die

Funderade på att gå på kvällskursen som började ikväll, men det blev inte så. Stannade hemma och lagade en supergod köttfärspaj och myste med älsklingen istället. Ni får dock ingen bild på pajen för den såg väldigt oaptitlig ut på bilderna.

Kvällskursen ja, det är en av mina lärare som håller i kvällskurser på måndagar och onsdagar i verkstan på skolan och då är vi så välkomna att komma dit och "jobba över" lite. Förra året tog vi ofta med lite fika och gick dit och satt och pratade mest, kanske inte riktigt det som var tanken, men mysigt var det. Det är över huvud taget ganska trevligt att vara där på kvällen, det är en helt annan känsla än när man är där på skoltid.

Imorgon har lärarna studiedag så då är man ledig också, trevligt värre! Då har jag tänkt lägga beslag på Tobbes dator och spela massa Sims! Sen är det bara fredag kvar och då slutar jag tidigt, hur skönt är inte det då?

I helgen så blir det första att åka till lillebrors skola i Töreboda på öppet hus, han går naturbruk - djurvård, så jag tänkte titta på massa söta ödlor och andra trevliga djur. Efter det blir det hem till mamma i Borås och fira tidigare nämnda bror som fyllde 17 igår! På kvällen åker vi med mormor och morfar till Kungälv och sover hos dem. Innan vi åker tillbaka hem till Falköping på söndag så ska vi en sväng förbi pappa och fira min bror igen. Mycket åkande och kalasande kommer det att bli, men det är trevligt!

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild