"I'm not a stranger, I'm a friend for life!"



I lördags var vi som sagt på min lillebrors naturbruksskola Sötåsen och tittade på alla djuren och så. De hade även en del försäljning där och tack vare mormor så fick vi med oss de två burkarna på bilden ovan hem.

Det är smaksatt honung. Den ena med smak av lime och den andra med smak av choklad och mint. De är verkligen supergoda! Chokladhonungen sägs passa väldigt bra i en kopp kaffe, själv har jag inte riktigt lärt mig dricka kaffe än så det kan jag inte svara på. Det närmsta kaffe jag kommer är snabbcappuccinopulver och en sked chokladhonung i det är i alla fall jättegott! Limehonungen är som ni väl redan räknat ut otroligt god i en kopp te. Utöver det så är det väl bara fantasin som sätter gränser på vad man kan använda honungarna till och i.

Jag kommer med största sannolikhet att experimentera lite och jag lovar att meddela om jag får några intressanta resultat.

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: [lisabjernhagen]

sv: Ooh, finns det sånt! Nej det har jag inte. Jäklar, det måste jag fixa hem :) alrightie!

2011-10-04 @ 21:51:59
URL: http://lisabjernhagen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild