Just another hopeless teenage tragedy



Blev ett litet stopp i städningen när jag hittade lite smycken som jag lyckats gömma för mig själv. Bland annat hittade jag den här ringen som jag fick av farmor för ett par år sedan. Tyvärr kan jag inte minnas till vem den hört från början och varför (någon som vet får gärna friska upp mitt minne).

I vilket fall så tycker jag att den är riktigt fin och den passar perfekt på mitt pekfinger. Jag skulle nästan vilja använda den, men jag har så svårt för guld. Normalt använder jag bara silver och det känns som om det skulle bli helt knasigt med en guldring mitt i allt.

Jobbigt, nu fick jag ju beslutsångest. Jag är ju en sådan vanemänniska när det kommer till smycken också. Jag kan inte växla och variera från dag till dag. Jag vill alltid ha på mig samma smycken hela tiden, mitt guldhjärta (det är så diskret så det märks knappt och hänger alltid bakåt i alla fall), tenntrådshalsbandet som mormor har gjort, mitt Sonata Arctica halsband, norrbottens ringen och mitt berlockarmband som är under konstant utveckling.

En ring till skulle inte skada, men i guld? Jag vet inte...

- Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild