Too much time to get lost in the maze

I början på juli var vi i Finland och besökte mumindalen. Det var riktigt mysigt och jättefint område med massa gångar som snirklade sig fram och tillbaka i skogen mellan de olika platserna i mumindalen.

I alla fall, när vi var där så fick jag idén att jag skulle börja samla på muminmuggarna. Sagt och gjort, på färjan hem sen så köpte jag mina första två. Tack vare min födelsedag är jag idag ägare av sex sycken, och fler ska det bli!


Kärlek, Mårran, Såpbubblor (sommarmuggen 2011), Sniff, Snorkfröken, Stinky.

Mest av nyfikenhet, just nu har jag inte pengar till att köpa några muggar, så har jag tittat på några på tradera. På säsongsmuggarna och de muggar som slutat tillverkas så kan det bli ganska höga priser. Igår såldes muggen som gjordes till millennieskiftet för närmare 2700 kr och vad jag har hört så var det ett riktigt fynd, för den har tydligen sålts för omkring 6000 kr ibland!

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild