Count my mistakes and let me through

Det blir mycket projektarbete i bloggen just nu, eftersom jag valt att delvis skriva min loggbok här. Jag vet nämligen att jag kommer att behöva det för att motivera mig själv till att ta bilder, haha. På riktigt! De enda gånger jag tar bilder är när jag vill visa något här och på färdiga smycken (som jag i och för sig också ska visa här). Men nu, nu ska jag ta bilder under arbetetsgång för att visa er. Just nu är det inte så kul och spännande men snart när jag kommer igång och faktiskt gör något så ska ni se att det blir intressantare.

Jaja, nog om det! Nu till vad jag har gjort på projektet idag. Ibland är jag bara tvungen att ta fram min matematiska sida så idag har det räknats och skissats och funderats. Det verkar i alla fall som att tornet kommer att bli 12 cm högt och våningarna pilliga att göra. Det finns en idé om att det kan gå att borra fram valven vilket skulle underlätta mycket då det går fortare, lättare och blir jämnt. Om jag måste sitta och såga och fila ut alla valven så lär jag bli vansinnig.


Det jag ska göra nu är i alla fall att testa att göra en våning i mässing så får vi se hur det går, förhoppningsvis som vi vill. Men vi får väl se. Imorgon tänkte jag försöka jobba med lite annat också och på fredag ska jag få gjort massor när jag är ensam i verkstaden större delen av dagen, skönt!

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild