How can I sleep my nights when my whole being cries

Det är när man låter bli att läsa bloggar på typ ett dygn som man inser hur sjukligt många inlägg det egentligen är som man klickar sig igenom varje dag. Det är när någon frågar varför man läser alla dessa bloggar som man börjar undra. Jag har inget bra svar, mer än att man helt enkelt blir beroende av att veta hur det går i någon annans liv. Det låter jättehemskt, men det är ju så det är. Eller varför läser ni bloggar? Vad är det som får er att klicka er in här (och på andra bloggar) gång på gång på gång?

När jag säger att jag läser bloggar brukar min pojkvän alltid fråga om det står något intressant. Då får jag alltid svara att för honom hade det oftast inte varit intressant, men för mig blir det det. För jag har läst de flesta bloggar så länge, jag vet vad precis allt betyder, jag vet vad allt handlar om. Ofta är det ju så att man måste läsa ett tag innan man verkligen kan förstå en blogg.

Bloggvärlden är ett läskigt fenomen egentligen. Bara det faktum att det är inne massa människor här och läser om mitt liv, och jag har ingen aning om vilka de flesta är. Det är ganska kul, men skumt. Men det får vara hur läskigt och obegripligt det vill, jag lär vara kvar här ett bra tag till.

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: [lisabjernhagen]

Ja men du har rätt i ditt inlägg!



sv: Eller hur! Jaså :o fyller du år snart eller nånting? hehe ;)

2010-09-18 @ 12:32:28
URL: http://lisabjernhagen.com
Postat av: [lisabjernhagen]

sv: ahaa, jag förstår! haha okej :D men med en sådan vad?

2010-09-18 @ 13:00:42
URL: http://lisabjernhagen.com
Postat av: [lisabjernhagen]

sv: okey :D ja du får väl se!

2010-09-18 @ 13:09:51
URL: http://lisabjernhagen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild