It's a miracle I stand beside you


Fick ett okej från Linnea innan, så då kan jag ju inte låta bli att lägga upp en till. För övrigt ganska kul, jag har en mapp med bilder på datorn som heter "An Abstract Illusion" som innehåller bilder jag snott till mig, då jag är så dålig på att ta bilder själv. Men i alla fall, jag borde kanske byta namn på den? Jag har nämligen bara bilder på Tobbe. Förlåt resten av bandet, jag tycker om er också, jag känner bara inte riktigt samma behov av att ha massa bilder på er. Men ni ska nog få finnas med i mappen ni också en vacker dag. Men det var inte det som detta inlägg skulle handla om.

Det finns en annan känsla i mig. En känsla som bara blir större och större för varje dag. Jag är på fel plats. Jag hör inte hemma i södra Sverige. Jag passar inte in i. Jag känner det så otroligt djupt i mig. Jag vill många, många mil norrut. Jag känner mig så mycket mer hemma där. Även om han från början var en betydande faktor så har den känsla jag har idag inte alls med Tobbe att göra. Jag hade passat in där i vilket fall. Jag känner hur det drar i hela mig. Jag reagerar på allt som har med det att göra. Värst är när jag hör någon prata norrländska, jag kan knappt kontrollera mig. Jag bryter ihop lite smått och vill inget annat än att få vara där, andas in den rena luften.

Hade det inte varit för att den utbildning jag går bara finns här så hade jag redan bott där uppe. Jag tvekar inte en sekund. Så fort jag har möjlighet att ta mig dit upp så gör jag det, var så säker. Jag längtar hem.

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: FINI

sjysst blogg :)

2010-10-18 @ 10:37:33
URL: http://fini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild