Harry Potter and the deathly hallows: part 1

Det blev så att vi drog och såg Harry Potter igår. Jag gick in med blandade förväntningar, ganska förvirrad till och med, då jag hört åsikter om den som jag omöjligt trodde kunde stämma. Framför allt hade jag hört från flera håll att det inte skulle hända någonting och att det bara skulle kännas som transportsträcka till nästa del.

Efter att jag sett filmen så måste jag säga att det var precis så felaktigt som jag tyckte att det verkade, det hända ju saker hela tiden? Fast jag kan väl acceptera att det beror på hur man definierar, det var väl inte så jättemycket dueller och sådant, men det hände ju sjukt mycket annat! Såg ni inte det?

Jag är i alla fall riktigt nöjd med filmen, självklart var det massor de hade missat om man jämför med boken, men om ni inte har fattat det än så måste det faktiskt vara så! Men det var speciellt en scen som jag blev extremt besviken på, förflyttningen av Harry. Ursäkta mig med den var riktigt usel, allting gick alldeles för fort och det var inga känslor alls! Mad-eye dog och de ryckte lite på axlarna typ? Och att Hedvig skulle vara anledningen till att de visste att det var han? Sjukt, sjukt, sjukt! Det är hans snälla sida som avslöjar honom, när han avväpnar istället för att attackera, Expelliarmus! Och jag tycker att just den grejen säger så mycket om Harry, så jag blev väldigt irriterad på att det var borta.

Men överlag så är jag riktigt nöjd, och i väntan på sista delen i mitten på juli så får det bli att läsa igenom alla böckerna och se alla filmerna tror jag.

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: Cara

jag förstår vad du menar :D men jag tkr ändå filmen är riktigt bra :P fast jag blev mer sur på delen där Belle "torterar" Hermione, de får henne att skrika som om hon blev av emd en amr lr nått, o sen har hon bara skrivit på henne!



men det hade varit kul om vi kunde ses då :D jag ska nog också ha tjejkväll den helgen om du vill komma?

2010-11-22 @ 12:08:56
URL: http://carariddle.blogg.se/
Postat av: Amanda

precis det jag menade med att det ''inte händer'' så mkt.. att det liksom inte är dueller och sånt.. Men man får ju veta en jävla info typ.. till nästa film.. Den laddar verkligen upp till nästa film..

2010-11-22 @ 13:08:55
URL: http://gyllenpanzzar.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild