An abstract obliteration of the dragon

(Ja, jag hade lite kul när jag satte ihop rubriken...)

I alla fall, det kändes töntigt att skriva tre olika inlägg, ett för varje band, så ni får helt enkelt stå ut med att dela för nu. Men det går väl ingen nöd på er, ni delar ju ändå på allt annat redan? Replokal, bandmedlemmar, scener...en grej mer eller mindre kan inte göra någon större skillnad.

Det här inlägget kommer alltså att cirkulera kring tre band från Boden. Komiskt, kan man tycka att det totalt på dessa tre band går så lite som tio olika musiker då två av banden består av sex medlemmar var och det tredje av fem. Det kan ni ju fundera på en stund. Så länge tänkte jag presentera respektive band lite mer och varför inte ta dem i den ordningen de förekommer i rubriken?

An Abstract Illusion

Först ut blir då An Abstract Illusion, bandet som min älskade Tobbe spelar i. Det känns egentligen väldigt tråkigt att skriva om dem då jag inte kan ge er någonting. Spela in för helvete killar! De hävdar i alla fall att de spelar atmosfärisk death metal och det jag har hört låter riktigt, riktigt trevligt! Det enda jag möjligtvis kan länka er vidare till just nu är en väldigt oanvänd sida på myspace HÄR. Men jag kan lova er, mina kära bloggläsare, att så fort det kommer upp något att lyssna på så blir ni de första som får veta!

Obliteration Imminent

Sen har vi Obliteration Imminent, det enda av banden som faktiskt har en riktigt inspelad låt! Bra jobbat! De spelar death metal och det låter mysigt som fan. Annars har jag väl inte allt för mycket att säga, kolla bara in dem på myspace HÄR och när ni ändå håller på så kan ni joina gruppen på facebook också HÄR.

Order Of The Dragon

Sist men inte minst är Order Of The Dragon, som det inte finns allt för mycket att diskutera om. Från dem får vi höra klassisk heavy metal och det är grymt härligt! Man kan inte låta bli att ryckas med och bli glad när man hör dem. Det kanske bara är jag som är dålig på att leta, men ni har ingen myspace va? I vilket fall så finns det två mer eller mindre bra liveinspelningar på deras facebook HÄR och jag tänkte även utsmycka detta inlägg med en cover från dem på Smoke on the water.
Update: Jag var bara dålig, HÄR har ni ännu en än så länge oanvänd myspace..

Roligare än så blir det inte den här gången, så iväg med er och kolla in det lilla som går nu!



- Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild