Do ya really wanna taste it


Teeny, Sporty, Glam och Flash. Wig Wam.

Jag misstänker att det finns vissa här på bloggen som det har undgått men jag tror att de flesta faktiskt har koll på att Wig Wam var en av mina absolut första kärlekar inom musiken? Eller har jag fel?

Så var det i alla fall. Eurovison Song Contest 2005, för Norge, med låten In My Dreams, slutade på en delad 9:e plats med Danmark. Jag blev kär. Och ja, detta minns jag fortfarande, precis som namnen under bilden ovan. Min kärlek till de här killarna var enorm.

I menyn till vänster, där det står listat massa konserter, har ni säkert lagt märke till att det är en konsert med Alice Cooper som verkar ha hamnat fel då den var två år innan jag började springa på konserter regelbundet. 10/8 2005. Jag var inte där för Mr. Cooper, ska jag vara ärlig hade jag knappt hört något med honom. Jag var där för förbandet, mitt älskade Wig Wam. Varför jag inte har med dem i listan vet jag egentligen inte, det får nog bli ändring på det.

Igår fick jag i världens lyckorus, 4.48-6.07 i det här klippet från Melodifestivalen:



Så mycket bilder och tankar som snurrade genom huvudet den korta stunden, så mycket minnen. Galet. Jag blev helt tagen.
Mitt i detta kom jag på att jag nyligen hade läst om Wig Wam, om att de nyss släppt ett nytt album...

Och detta har jag kollat in nu, albumet Non Stop Rock'N Roll släpptes 21/1 2010.



Jag har lyssnat igenom det ett par gånger nu och jag måste säga att jag är grymt besviken. Visst finns det korta bitar, ett par låtar, som känns Wig Wam men hade jag hört det här albumet hade jag knappast gissat på att det var dem. Det galna, extrema och överdrivna från Hard To Be A Rock'n Roller och Wig Wamania är borta, det känns på något sätt som om bandet har mognat lite, tyvärr...det passar inte dem.

Så jag tror att jag håller mig mest till deras gamla album och låter kärleken bestå. Wig Wam är riktig nostalgi för mig.


Wig Wam - Crazy Things, kärlek <3

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: nä men eller hur! har samma erfarenhet, tja av de flesta iaf. ändå ska det liksom uttryckas att de är någon annan... eller liksom, som att det förväntas av dom. håller med dig HELT :)

2010-03-14 @ 20:30:30
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: nej inte jag heller, kan inte riktigt sluta störa mig på det heller... jaså? vill du utveckla?

2010-03-14 @ 20:39:40
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: Eller hur... Jaså, I see. Men hur folk håller på. är fan sjukt! Var ju det BÄSTA som kunde hända att du tog slut. Ja, ta aldrig åt dig iaf.

2010-03-14 @ 20:52:25
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: jo, fan sjukt att det ska vara så :s

2010-03-14 @ 21:54:53
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild