...and the time's speeding

Har suttit och haft en liten nostalgitripp med hjälp av gamla bilder på facebook och bilddagboken. Alltid lika kul! Jag ska försöka ta dem i ordning så gott jag kan..


Vi börjar med skolavslutningen i sexan. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, det var på många sätt väldigt fint. Alla skolavslutningar på den skolan var väldigt fina, alla var så delaktiga. Jag saknar det. Det är jag i randigt för övrigt, om ni inte kände igen mig...


Det här var tider. Madde, kommer du ihåg?
Jag vet inte hur mycket ni kan urskilja av bilden men det är i alla fall en bild på framsidan av en klubb på lunar, Pantertanter hette den. Jag var inte särskilt aktiv egentligen, trots det var den här klubben mitt liv i flera år. Det var speciellt, jag saknar det lite ibland, fast på ett sätt så finns en liknande känsla i bloggarna bara det att bloggarna inte ens är i närheten lika personliga.


Högstadiet. En idrottslektion till och med. På den tiden kunde jag fortfarande vara med på idrotten, inte särskilt aktiv men jag var där och ombytt. Jaja, högstadiet, man kan väl inte direkt säga att det var den bästa tiden i mitt liv. Det blev bättre mot slutet i alla fall..


Jo, så här såg jag ut en gång i tiden, närmare bestämt i mars -07. Jag hade min naturliga hårfärg och hade dessutom precis permanentat håret.


Hela släkten samlad i Danmark för att fira Farmors och Mormors födelsedagar, 60 respektive 70 år blev de 2007.

 
Sommaren -07 spenderades på Malta. Språk- och konfirmationsresa. Jag är väldigt glad att jag gjorde den resan, utan den är det mycket som inte hade hänt. Och vad jag än tänker om det idag, så har det varit viktigt.


Jag, Anneli, Therese och Sandra. De jag fick bäst kontakt med på Malta, idag finns den knappt kvar. Och det är klart att jag förstår varför...men det är synd. Jag saknar er ibland.


Första gången jag såg Sonata Arctica, 3 november -07. Kärlek.

 
Marilyn Manson, 17 december -07 och dagen efter. Vi klättrade på väggarna i skolan den dagen. Om folk la märke till oss? Oja, det har jag fått höra från folk jag lärt känna senare.


Ni kan säkert inte tolka det av bilden, men det fanns en tid när jag, Erika och Madde var besatta av serien Andra Avenyn. De hade öppet hus på stället de spelade in och vi köade i många timmar, det var iskallt och sjukt tidigt på morgonen. Men vi var inte ensamma där, inte ens först. Det var helt galet. På bilden ser ni Simon Gavik som spelade en kille som bara var med några få avsnitt, Adam, och jag och Erika kunde nog slåss lite om honom. Jag har en Andra Avenyn-tröja i min garderob, alla autografer jag samlade på mig den där dagen tror jag dock att jag slängde när jag städade ur mitt rum i somras.


Kiss i Stockholm 30 maj -08, underbart!


Metaltown -08, mitt första MT, min första festival. Sällskapet, ja, utan dem hade jag inte varit den jag är idag, det är ett som är säkert. Det är väldigt synd att det gick som det gick, idag ser jag ju felen extremt tydligt. Men gjort är gjort.


Halloweenfest med tjejerna på Da Vinci + Sofia. Jag, som hatar att klä ut mig och bara hade stoppat några flugor i håret och gjort en ganska misslyckat försök att fästa lite bomull i klänningen, vann utklädnadstävligen. Haha, vad säger det om er andra?


Andra gången jag såg Sonata Arctica, 31 oktober -08 i Huskvarna. Första gången jag träffade Tobbe. Om jag hade vetat då..eller om saker blivit som vi planerat från början, det är sådant man inte tänker på.


Nv08d, Da Vinci, i Stockholm början på juni -09. Jag saknar er ibland, det gör jag. Men jag hade inte klarat ett år till och jag trivs så otroligt bra där jag är idag.


Och en nytagen bild på några av de jag umgås med här i Falköping + pojkvän. Känns sjukt skumt att jag bara känt dessa människor i några månader.

Det var det, en liten resa genom mitt liv, fick ni reda på något nytt? Något som förvånade er? Något ni vill veta mer om?

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild