Let's keep the dark away

Wiho, jag börjar koppla till varför jag numera är så glad hela tiden! Och det känns så jävla bra! Jag har verkligen fått all press när det gäller skolan att släppa, och det är det bästa som kunde hända!

Innan så var jag i skolan, pluggade och kämpade och hade enorm press på mig att få höga betyg för jag ansåg att det var det som förväntades av mig. Det var så det skulle vara, vad kunde det finns för värde i att vara i skolan och "bara" få G eller VG? Det fanns inga andra betyg än MVG i min värld. Jag var så van vid att plocka in MVG efter MVG att allt annat var enorma nederlag som tog otroligt mycket på mitt självförtroende. På det så hade jag dessutom känslan av att alla runt omkring mig skulle bli så otroligt besvikna på mig om jag inte presterade på topp hela tiden. För de var ju precis lika vana som jag vid mina MVG. För dem fanns det ju inte heller något annat, det trodde jag i alla fall och jag tror nog det fortfarande vad folk än säger.

Idag så har jag dock lyckats falla så långt att jag inser att det inte finns en chans att dra upp alla mina betyg till MVG igen. Jag har övertygat mig själv om att det inte är hela världen. Jag kommer utan tvekan att klara mitt liv bra i alla fall. Känslan av att jag sviker många andra, som väntat sig mer av mig, finns kvar men jag jobbar på att få bort den också för jag kan inte ge mer. Idag så är jag i skolan, pluggar och kämpar för att få kunskaper för livet! Jag prioriterar de ämnen som känns intressanta och viktiga utan att bry mig om betygen det minsta. För mig är det viktigast att jag lär mig något, och helst något jag kan ha användning av i framtiden!

Betyg rör mig inte alls längre och om det står G eller MVG på provet jag får tillbaka spelar mig ingen roll. Många blir väldigt glada över ett MVG, men jag har aldrig kunnat känna den glädjen då det alltid varit så självklart för mig. Min känsla till det betyget nu och då är ganska lika, det är likgiltighet. Idag känner jag denna likgiltighet för alla betyg men innan så var det inte så då var VG ren besvikelse, det kunde tynga mig länge och G var samma sak som IG, det fanns inte i min värld.

Avslutningsvis vill jag bara säga att det inte alltid är något positivt att ha det lätt för sig i skolan.

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: Joanne

Det är inte alls svårt att sy om grejer så kör på! :D

2010-04-19 @ 19:10:16
URL: http://joanneroxx.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Känner igen mig i hela ditt inlägg, minns under högstadiet då det kändes som att man var värdelös om man fick vg på ett prov, eller redan om man fick mvg- eftersom det var nog nära ett lägre betyg. Tur att man släppt det där lite nu, annars hade man nog inte orkat med gymnasiet alls:)

2010-04-19 @ 20:36:57
URL: http://linneaburman.blogspot.com
Postat av: [lisa bjernhagen]

Låter härligt att det går bra för dig i skolan :)



sv: Jo det är ju det! Brukar det =)

2010-04-19 @ 21:09:50
URL: http://lisabjernhagen.com
Postat av: Anonym

Så fin blogg du har :D



Jeg hadde blitt kjempe glad hvis du gikk inn på denne linken og stemte på min bikini.



http://nelly.com/designyourbikini/en/?bikiniuser=82ZZHJr0RH8qz7uGCYv5C2JrTcnt6cH4TgSYp8W5CT#bikiniGallery

2010-04-20 @ 13:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild