Tell me why?

Motivationen för skolan är som sagt total fail. Och idag ska jag ha den jävla estet helvetes kursen nu på morgonen. Jag förstår verkligen inte. Varför skall jag, som inte alls är estetisk av mig, vara tvingad att hålla på med något sånt? Vara tvingad att anstränga mig för det, vara tvingad att få ett bra betyg? Det ger mig absolut ingenting, varför skall jag vara där? Någon som vill upplysa mig på vad jag missat?

Eller okej, jag ser en anledning, för mina klasskompisar. Eftersom vi är mobbade på Da Vinci och ska göra en fin jävla uppsättning av något slag, så lär jag vara så illa tvungen att sköta mig för att inte förstöra för alla andra.

Gah. Jag är på dåligt humör idag. Jag tror jag har sovit för länge eller något. Sex timmars sömn är inte bra för mig.

Men seriöst. Som jag har sagt så många gånger; Gymnasiet är frivilligt, men så fort jag väljer att läsa det så är det plötsligt massa kurser som är obligatoriska? what? jag ser inte logiken. Eller jag kan se svenska, matte, engelska som behövs för att klara andra kurser...men idrott och estet? why?

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: Cara

jag vet inte jag har inget i mot est, men jag hade kunnat hoppa över en andra massa kurser :P hade varit gött, du får skriva till skolministern o klaga:P



lycka till under dagen <3

2009-09-22 @ 08:25:56
URL: http://carariddle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild