Torsdag

Ni anar inte hur skönt det är att komma hem och ha en blogg att skriva i igen! Nu när jag har börjat igen inser jag hur mycket jag faktiskt har saknat det. Samtidigt var det lite skönt och säkert väldigt nyttigt att lägga bloggen åt sidan ett tag. För jag vill inte känna press att jag måste blogga. Jag bloggar för mig och det gör jag när jag vill om vad jag vill.

Nog om det. Idag har varit rätt slapp dag, började i och för sig tidigt, 7.50, med nationella hör- och läsförståelse i engelska A. Men det var lätt, som väntat och gick bra. Läsförståelsen var ju helt galen. Man får 90 minuter på sig, i princip hela klassen hade nog gått efter typ 30-40 minuter skulle jag gissa. Hur lyckas man sitta i 90? Det betydde i alla fall att vi hade massa lång håltimma innan vi hade lektioner igen så vi fjäskade lite för vår mattelärare och sa att vi skulle göra matte då istället så kunde vi sluta direkt efter engelskan (som vi gjorde om till svenska) klockan tolv. Jag älskar att vi alltid lyckas med sånt.

Inte har vi något att plugga på heller. Bara nationella i matte A & B som är på väg. Och ett prov på prepositioner i engelskan och ett på allt vi gjort i italienskan om två veckor, men inget av dem ska ställa till med några problem. Sen ligger det i och för sig ett fysikprov typ två dagar innan vi slutar också men det är långt kvar. Det är helt galet att jag nu alltså har fritid en hel eftermiddag. Det har inte hänt många gånger sen i somras kan jag ju säga. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild