Now everything is new...

Ibland känner jag mig otroligt dum på något sätt. Som nu. Jag sitter och knarkar Tobias Sammets röst i Avantasias Lay all your love on me (som väl är ABBAs från början men whatever det är Tobi det handlar om)...

"I wasn't jealous before we met"

...Och känner mig otrogen.

"Don't go wasting your emotions
Lay all your love on me"


För nyss läste jag ett blogginlägg hos Masa och kom på hur länge sedan det var jag knarkade Sonata Arctica sist.

"Now every man band I see is a potential threat"

Jag var helt trogen Sonata Arctica i nästan ett år innan jag började titta på andra. Så hittade jag Tobi.

"But now it isn't true
Now everything is new"


Jag hatar att det för varje gång blir allt svårare att säga att Sonata Arctica är min favoriter. Tobias Sammet vill alltid hoppa ut istället. Men...Sonata, min vägledare, jag kan ju inte svika dem? De har gjort allt för mig! Åh Tony!

"I've had a few little love affairs
They didn't last very long and they've been pretty scarce"


 Samtidigt, jag älskar ju Tobi!

"Lay all your love on me"

Varför ska kärlek musik allt vara så svårt?

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: ElinHaraldsson

Bra fråga det där sista. Man kan verkligen fråga sig .. -_-'

2009-01-06 @ 23:51:06
URL: http://elinharaldsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja visst gör man :) Underbart är ´vad det är

2009-01-07 @ 10:53:04
URL: http://annkar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild