Tidig morgon

Jag har aldrig varit den som har problem med att ta mig upp ur sängen tidigt på morgonen. Men jag har ett litet knep som jag brukar ta till om jag känner att det kommer att bli extra jobbigt. Reflektera inte över hur tidigt klockan säger att det är. När klockan ringer betyder det att man behöver gå upp oavsett om den visar 05.30, 08.00, 09.30, 11.00 eller vad den nu kan tänkas visa. Titta inte på den, stäng bara av och gå upp, titta inte ut genom fönstret och konstatera att det är kolsvart. Bara gå upp och gör det du ska.

Så mitt tips om man har svårt att komma ur sängen tidigt på morgonen, ignorera vad klockan visar. Det spelar ingen roll att det är jättetidigt. Har du ställt alarmet på en viss tid så måste du gå upp då, oavsett.

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: ElinHaraldsson

Ååh, smart ! Sådär skulle jag behöva tänka, faktiskt (a. Tack för det ^ (:

2009-01-30 @ 20:36:18
URL: http://elinharaldsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild