Melodifestivalen

Vad trött jag börjar bli på det där. Nu ska vi göra det till något ännu större. Internationella jurygrupper och mer dueller. Jag är ledsen men jag tror inte det hjälper. Jag tror inte det spelar så stor roll hur mycket pengar vi lägger ner på uttagningarna i sverige, det är inte det Europa kommer se. Europa kommer se det bidraget vi skickar. Det är där vi borde lägga energin. Om vi vill vinna så kan vi inte välja ut bidrag som ska vara underhållande. Det funkade för ett par år sedan men jag har en känsla av att världen är på väg att bli seriösare. Jag tror det som behövs är kvalitet.

Men visst kör ni på detta i år så får vi se hur det går. Går det åt helvete igen så tycker jag att det skulle vara riktigt intressant om man ett år provade att bara ha en final. Alltså strunta i deltävlingarna och välja ut typ tio bidrag som alla tävlar mot varandra under en och samma lördag. Inte massa långa turnéer på drygt en månad med andra chanser och grejer. Bara enkelt.

Men allt hänger väl på om man vill göra ett stort underhållningsprogram som lockar så många tittar som möjligt (vilket jag inte tror att det gör i och för sig) eller om man vill satsa på kvalitet och försöka vinna.

När jag var yngre älskade jag melodifestivalen, nu vet jag inte vad jag ska tycka...hur orkar folk?

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild