NV1d Vs. 9c

Jag har tänkt på det här inlägget länge. Nu känns det som om det börjar bli dags.

Ni är säkert en del som blir besvikna på mig nu. 9c var underbart, men det var inte så speciellt. Faktiskt. Det fanns sprickor. Massor med sprickor. Det var först på slutet som vi verkligen var underbara. Jag har inte mycket fantastiska minnen med klassen från varken sjuan eller åttan. Nian var härlig, men det var också nian. Nian är alltid lite speciell.

Med NV1d är det helt annorlunda. Jag känner redan nu att det är något speciellt. Jag har inte hittat några egentliga sprickor alls. Det kanske fortfarande är tidigt men det känns verkligen som om alla kämpar för den där härliga gemenskapen. Och titta vad vi har haft, redan. Paddlingen första veckan och Krokholmen. Helt underbart.

9c, ärligt, vilka grejer hade vi egentligen? på tre år? den där dagen i skogen sista veckan och...? mitt minne säger stopp där. Visst var det underbart men det kunde ha varit så mycket mer. Mycket mer.

NV1d känns så rätt, direkt. Om vi fortsätter som vi gör nu så kommer jag aldrig att vilja ta studenten.
Jag älskar hur vi sitter och pratar och verkar som vilken klass som helst tills man upptäcker schack-spelet som alla sitter runt och mer eller mindre analyserar.
Jag älskar hur våra lärare blir besvikna och framför allt säger att de blir besvikna då större delen av klassen skriver sämre än VG på ett prov.
Jag älskar hur vi kan vara jätteflummiga men ändå seriösa och koncentrerade.
Jag älskar hur vi kan driva med oss själva. Nördarna är på väg.

Det är något mer med NV1d än vad 9c någonsin kunde ha blivit.

Det betyder dock inte att jag tycker mindre om 9c, för jag gillar verkligen er med.

- Madeleine


Kommentarer
Postat av: belinda

haha, vafan VG är ju skitbra? XD

2008-10-11 @ 11:15:34
URL: http://misstricky.blogg.se/
Postat av: ElinHaraldsson

håller med dig om allt du säger om klassen <3 den känns helt enkelt så jäklans bra va !

Jag tror redan nu att jag kommer gråta på studentdagen, för att jag kanske aldrig mer kommer få se er igen.. :/

2008-10-12 @ 00:37:25
URL: http://elinharaldsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild