Veckans band - Marilyn Manson



Premiär för veckans band i den här bloggen! hade ju detta i musikbloggen innan men eftersom jag tog bort den så får det bli veckans band här istället. För er som inte läste min musikblogg så tar jag hjälp av last.fm för att avgöra vilket veckans band blir. Egentligen är det meningen att det skall bli det med mest spelningar men jag vill inte ta samma band om och om igen så om jag har haft bandet innan så går jag ner till närmaste band jag inte har haft. Nu finns det ju inget veckans band arkiv här men jag tänker ändå utgå från att jag har haft några band redan, kanske kommer dom ändå bli om några veckor.

Den här veckan så blir det Marilyn Manson. Jag började väl lyssna på honom i höstas någon gång då mina kompisar diskuterade om de skulle gå och se honom på Scandinavium. Jag började lyssna och det slutade med att jag också hängde på. 17 december 2007, underbar dag! Ni har säkert hört en mängd intressanta rykten om denna man, jag tror inte att speciellt många av dom är sanna om jag ska vara ärlig. Från USA är han i alla fall och jag säger att han spelar industrial sen får ni säga vad fan ni vill om det.

Bästa låt: Varierar en hel del beroende på vilket humör jag är på men den här gången säger jag i alla fall (s)aint.
Bästa album: Har egentligen inte lyssnat på så många. Det har faktiskt blivit mest samlingsalbum. Men jag har hört av andra att Mechanical animals ska vara ett av hans bäst, och jag tycker också att det är riktigt bra så jag säger helt enkelt Mechanical animals, utan att ha några egentliga argument.

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: Malin



Tjo!

Jag fick ett inlägg i min blogg idag. En länk till ett band som har gjort en grej av att musiken ska vara helt gratis. Både som mp3 och wav.

Musiken är lite drömsk och verkligen skitbra! Gå in o lyssna:



www.myspace.com/magnacartacartel



/Malin

2008-05-21 @ 18:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild