Life

Jag tänker på det ganska ofta. Vad jag vill göra med mitt liv. Egentligen vet jag även om jag inte har någon som helst aning. Jag vill inte göra något som alla andra vill att jag ska göra. Jag vill göra det som känns rätt för mig. När det känns rätt för mig. Jag vill kunna vara självständig. Men samtidigt alltid ha kontakt med mycket människor. Både nya människor och människor jag känner sedan långt tillbaka. Jag vill flytta från Kungälv. Är jag i en storstad blir jag alltid sugen på att bo i en storstad. Är jag i en mysig liten by på landet blir jag sugen på att bo i en mysig liten by på landet. Det är ganska jobbigt. Det gör att jag verkligen inte vet vart jag ska ta vägen. En sak vet jag i alla fall. Jag vill hålla på med mina smycken. Det kan jag göra. Både i en storstad och i en liten mysig by ute på landet. I Sverige eller något annat land. Det är inga problem. Så vet jag en sak till. Ingenting är aktuellt förren om tre år. Exakt tre år. Då jag antagligen kommer få höra "Men du som har så fina betyg, du skulle ju kunna..." blablabla. Ja, det är klart att jag skulle kunna. Men om jag inte vill då? eller det kanske inte spelar någon roll? för har man bra betyg så måste man ju bli läkare? är det inte så? Det är den bilden alla ger mig i alla fall. Men ni kan glömma det. För jag är inte någon docka längre. Hade ni försökt för tre år sedan hade ni kanske lyckats övertyga mig. Men nu går det inte. Jag vill inte och jag gör som jag vill. Inte nog med att jag har förändrat mig en massa på andra håll så blir jag nu dessutom inspirerad av dels Louise, hon är 21 och är just nu Au Pair i USA men har innan det även hunnit jobba en sommar i Turkiet. Hon predikar ofta om hur viktigt det är att uppfylla sina egna behov och drömmar. Jag blir också inspirerad av Emelie, som inte är äldre hon och som är fotograf och har ett eget företag. Hennes liv verkar så himla härligt. Så vill jag också ha det. Fast jag vill göra smycken istället för att fotografera då. Det känns som om de kommande tre år kommer att bli långa. Dessutom kantade av uppmaningar från andra människor att jag ska göra något jag inte vill. Ångest. Men på något sätt tror jag ändå att jag gör rätt i att göra så här. Det blir bra. Jag är stark. Jag klarar det här.

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: johanna

Jag lovar dig!

Med den inställningen kommer du att göra det du vill, det har hänt förut!

2008-06-13 @ 23:19:34
Postat av: Madeleine

Aww...tack Johanna :D

2008-06-13 @ 23:21:43
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vet du, du är bäst! Du har en sjukt bra inställning. Som du sa till mig: Gör ditt bästa. Gör det du vill. När du vill. Det lönar sig alltid i längden.

Jag vet att du klarar det. <3

2008-06-14 @ 10:46:59
URL: http://madeleinei.blogg.se/
Postat av: Alex G

Go självständighet, go Madde! Det kommer nog att bli bra :D Du är juh lixom den personen som gör det den själv vill, när den vill :)



Lycka till med ALLT!

Kram Alex <3

2008-06-14 @ 18:20:43
URL: http://www.freewebs.com/alex-green
Postat av: Anneli

Det är rätt inställning Madde!! Du kommer gå långt tror jag! Jag kommer vara stamkund i ditt smyckesföretag :) Promiss! Jag älskar dina smycken! kramar

2008-07-12 @ 10:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild