Grannar

Igår fick jag reda på en väldigt kul grej. Mina grannar ska, som jag tror jag har nämnt tidigare, flytta, vilket betyder att det ska flytta in nytt folk där. Så fort någon flyttar i närheten så ställer jag alltid in mig på att det kommer vara ett gammalt par som flyttar in för så brukar det vara. Pappa hade pratat med de som bor där nu men han är så fruktansvärt dålig på att ställa intressanta frågor. "Dom har barn som är något äldre" Jaha? och? något äldre än vad?

Som tur var så vet mamma att ställa bättre frågor. Hon var ute och pratade med dem igår. De som ska flytta in är ett par som ska flytta ihop. Den ena har två barn sen innan och den andra tre. det betyder fem barn. Dessa barn ska vara något äldre än mig, men inte över 18. Det betyder fem människor i min ålder, alltså 16 till 18 år ungefär. Kan det bli bättre? mjo, det vet man ju faktiskt inte än. Men jag håller tummarna för att det är kul folk. Med förhoppningsvis hyffsad musiksmak och stil. Jag menar fem människor, någon av dem borde väl? i alla fall lite? eller hur?

Dom ska ha flyttat in senast i september så vi får väl se då hur det är. Men jag kan inte låta bli att vara väldigt positiv till mina nya grannar från vad jag har hört än så länge.

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild