Med Marias ögon, Stefan Casta

Jag skall försöka skriva något om alla böcker jag läser, men vi får se hur det går.

Med Marias ögon vet jag inte riktigt vad jag ska säga att den handlar om. Den handlar om Maria, nej, Airam eller båda kanske. Men nej, den handlar nog inte om dom alls, egentligen, jag tror den handlar om kärlek.

Det är en väldigt djup bok och man måste nog vara en ganska van läsare för att orka igenom den och samtidigt kunna förstå den, jag menar även jag hade svårt att hänga med ibland.
Författaren, Stefan Casta, har ett väldigt speciellt sätt att skriva som jag gillar skarpt. Det är helt underbart, han lyckas fläta ihop ord på ett helt otroligt sätt som jag nog aldrig ens skulle kunna tänka tanken på att göra. Han blandar jag- och berättarform på ett sätt som väl de flesta svenska lärare inte skulle tillåta, men jag fullkomligt älskar. Det visar att man verkligen kan hantera ett språk och vet vad man gör. Han har också lyckats med något som jag har gett upp att försöka med, använda talsträck på ett proffsigt sätt.
 
Om själva boken och handlingen går det egentligen inte att säga så mycket, den måste liksom läsas. Så det är absolut en bok jag rekomenderar, om man har lite läsvana.

-Maddie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild