Astrid Lindgren

Älskad är hon, i alla fall av mig <3 Hade hon inte dött för sex år sedan hade hon fyllt 100 i dag. Sånt måste liksom uppmärksammas lite. Jag har egentligen inte så mycket att skriva mer än att hon är en underbar författare. Men grejen var att jag tänkte hör med er vilken av hennes böcker ni tycker bäst om?

Jag själv måste säga att jag aldrig riktigt har gillat Emil, jag vet inte varför, men jag tror att jag kanske hade svårt att indentifiera mig med honom :S Karlsson på taket har jag aldrig fattat heller, han är ju bara jobbig. Pippi som väl är en av hennes populäraste har aldrig varit en favorit heller, men jag gillar den, absolut. Men fråga var ju inte vilka jag inte gillar utan tvärtom. Fast jag har så himla svårt att bara säga en, jag gillar Alla vi barn i Bullerbyn, Lotta på bråkmakargatan, Vi på Saltkråkan, Ronja Rövardotter och inte att glömma Bröderna Lejonhjärta <3 Men jag har riktigt svårt att säga vilken av dom som är bäst, dom är bra allihopa, men på olika sätt.

-Maddie  

Kommentarer
Postat av: johanna

jag tycker pippi är bäst för jag har alltid villja vara som henne!

2007-11-14 @ 16:12:58
Postat av: M

Astrid Lindgren. Hon har liksom på något sätt alltid varit med. Jag älskade Pippi, Karlsson på taket, Ronja Rövardotter, Barnen på bullerbyn osv.

Men något jag aldrig gillade var Bröderna Lejonhjärta, Mio min Mio, saltkråkan osv.

När jag gick i kanske tvåan hade jag en kompis som hade typ alla Astrid Lindgren filmerna. Varenda dag var jag hem till henne. Varenda dag satt vi och kollade Astrid Lindgren filmer. Det spelade liksom ingen roll hur många gånger vi hade sett dom, man såg dom om och om igen.

När jag var liten var jag rätt så där jag vet inte vad det kallas men jag var tvungen att smörja in hela kroppen innan jag la mig. Då kollade jag alltid alltid på Pippi samtidigt. Dom gamla otecknade du vet. Det var liksom det enda man blev lugn av.

Nu vet jag inte vart jag ville komma med det här inlägget men iallafall xD Jag gillade nog nästan Pippi bäst.

2007-11-20 @ 15:49:48
Postat av: maols

vad är det som är grejen med Pippi? liksom alla verkar gilla henne, jag tror aldrig jag har träffat på någon som inte gillar Pippi...

2007-11-20 @ 15:54:00
URL: http://maols.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild