Snabba cash, Jens Lapidus

Äntligen, denna boken har jag längtat efter att få skriva en recension/analys grej på sen först ordet.

Det känns som om Linda har haft lite för stort inflyttande över mig men jag kan verkligen inte låta bli att analysera varenda lite texten jag läser nu mera. Helt sjukt. I alla fall den här boken ska bli väldigt intressant att skriva om.

Om det inte hade varit för det faktum att jag har gått och funderat på att läsa den här boken så länge och hört så himla mycket bra grejer om den så hade jag nog lagt ner den efter första sidan. Den är skriven på ett sådant sätt som jag är fullt medveten om att jag ofta skriver men som jag verkligen inte klarar av att läsa. Speciellt inte när det är en 450 sidor lång bok. Talspråk på högsta nivå, var och varannan mening ofullständig. Subjekt och predikat saknas titt som tätt. Ibland kommer det något ord in english eller på spanska. Det är värst i början men blir bättre på slutet, eller så var det bara jag som vande mig.

Trots det, en helt underbar bok, den är spännande utan att man märker det, på något sätt. Helt otroligt. Jag hade inte speciellt svårt att lägga den ifrån mig, om man bortser från att jag så fort jag inte läste om personerna började fundera på vad som skulle hända sen och hur det skulle gå så då var jag tvungen att ta upp boken igen. Så, så himla enkel var den inte att lägga ifrån sig.

Efter ett par kapitel var jag helt säker på att jag skulle bli helt galen när den tog slut och jag var tvungen att lämna karaktärerna. Men det blev faktiskt inte så farligt den är avslutad på ett så bra sätt med en epilog som gav en alldeles lagom inblick. 

En superbra bok som de flesta borde läsa. Även om det känns väldigt fel ibland när man sitter och hoppas att brottslingar som man vet har begått grova brott skall komma undan polisen. Men jag gillar idén och handligen i boken. Hur huvudkaraktärerna sakta vävs ihop och man får se samma händelser ur olika personers synvinklar.

Dock får den då ett litet minus, även om det passar i den här boken, för skrivstilen.

-Maddie

Kommentarer
Postat av: johanna

HAH, Linda har verkligen påverkat dig!!
Men det betyder inte att dte är dåligt :)

2008-01-02 @ 18:45:27
Postat av: maols

Jag vet! jag kände det när jag skrev det här, eller egentligen redan under tiden jag läste boken :P men jag försöker se det från det positiva hållet så mycket som möjligt :)

2008-01-03 @ 16:26:49
URL: http://maols.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild