"Of course it is happening inside of your head, but way on earth should that mean that it is not real?"

HPDH, Harry Potter and the Deathly hallows, sjunde och sista Harry Potter boken. Jag hatar att det är slut, mer tänker jag inte säga om det. Ni får läsa om hur det går själva.

Men det citat har bara fastnat. Det hade en sådan speciell inverkan på mig. Det har inte ett dugg med betydelsen i boken att göra. It is just that, that it is happening a whole lot of weird things in my head and I know so very well that it is not real.
Jag hatar det, men jag älskar det. Precis som alla amerikanska high-school filmer där dom alltid får varandra på slutet. Det får mig att hoppas, fast jag vet att det inte är så på riktigt. It is not real. Precis som min värld, bara fejk alltihopa. Nej, känn inte att jag säger att ni är fejk. Det är min egen värld, den jag själv byggt upp i mitt huvud, den som ingen någonsin kommer att sätta sin fot i. Där allt kan hända, allt omöjligt, filmerna kan bli verkliga och allt är bara perfek. Det händer i mitt huvud, men jag är helt säker på att det inte är verkligt. Min värld ändras efter mina känslor och önskningar för stunden. Den jag vill träffa kan plötsligt dyka upp, vilja jag göra något så får jag det, vill jag var 5 år igen så är jag det, vill jag vara 35 år och vara gift och ha tre barn, så är jag det. Och det är inte på riktigt, jag lovar.
Detta är flummigt och jag framställer mig själv som ett psykfall, men då får det vara så, jag kanske är det. Det har jag ingen anning om, men en sak vet jag It is not real.

-Maddie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild