Press

Jag har alltid haft sjukt hög press på mig själv när det gäller skolan. Jag har varit ett typiskt VG+ barn men ändå på något mirakulöst sätt lyckats falla över gränsen till MVG på slutet. Alla dessa VG+ som har förföljt mig överallt har varit en hemsk plåga och gjort att jag tryckt ner mig själv hela tiden och skrivit inlägg i stil med det här och speciellt det här från i somras!

Idag failade jag för första gången ett prov, på riktigt, och vilken lättnad det var! Annars när jag har gjort ett dåligt prov så betyder det att jag har fått VG, den här gången betyder det att jag har failat på riktigt...men ett G borde man ändå klara. Men seriöst, vilken lättnad! Jag har gått runt och varit helt lycklig hela eftermiddagen/kvällen. All press har på något sjukt sätt bara släppt och fy fan va härligt det är!

Samtidigt är jag rädd, om jag känner så här nu, jag kommer vilja känna det igen, och om jag då medvetet börjar göra dåligt på prov. Det är inte bra. Det är verkligen inte bra.

Men åh...ingen press <3 Seriöst, jag är grymt avundsjuk på er som inte känner någon press över att prestera bra i skolan. Riktigt jävla avundsjuk.

(Det här inlägget är nog väldigt osammanhängande, men jag orkar inte läsa igenom och se vad jag egentligen har skrivit. Lev med det!)

- Madeleine 

Kommentarer
Postat av: Zizziee

Fick inte du MVG på matte provet ? <3

2008-12-10 @ 08:18:27
Postat av: Madeleine

Zizziee: På matteprovet, ja. Men det här handlar om idrott ;)

2008-12-10 @ 08:35:35
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Zizziee

Jaha, men är du säker på de då ?

2008-12-10 @ 13:45:37
Postat av: Madeleine

Zizziee: Jag är i alla fall säker på att det är det sämsta jag någonsin gjort...

2008-12-10 @ 15:40:58
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Zizziee

Okeej, men jag tror helt ärligt inte att et var någon som fick såå värst bra på det.

Men visst är det "skönt" att känna att man har "misslyckats". Jag kände exakt samma efter NO provet, de första av dom. Nu hade jag liksom fått mitt första IG någonsin, nu brydde jag meej inte längre, nu kunde jag göra hur som helst på proven o ändå inte kunna bli sämre. <3

2008-12-10 @ 17:01:48
Postat av: Madeleine

Zizziee: Ja, precis! helt underbart <3

2008-12-10 @ 17:04:36
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Zizziee

Palla att vi Da vinci nördar blir lyckliga av ett dåligt betyg xD xD <3

2008-12-14 @ 23:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild