This is where I long to be

Vaknade imorse och allt kändes bara helt fel, ingen bra dag alls. Kändes som om jag skulle vara mest effektiv om jag fick ligga kvar i sängen hela dagen. Så jag tog mig faktiskt friheten att göra just det. Det kansk inte är helt korrekt att göra så, men jag vet att jag ligger i fas i skolan, om inte före till och med. Jag vet också att jag inte hade fått mycket gjort där idag, jag hade bara varit där för att det skall se bra ut. Och jag är inte längre snälla, duktiga Madeleine som alltid gör det mesta korrekta. Så, så fick det bli idag.

För en sak har jag lärt mig de senaste två åren, det är okej att ge upp ibland. Man får det och man måste det, annars blir man galen, eller jag blir det i alla fall. Man är inte alltid perfekt och man är inte bäst på allt, så är det bara. Det är inget vi kan göra något åt!

Tittade på Efter tio med Blondinbella tidigare, de pratade bland annat om prestationsångest, självkänsla och om krav på att alltid prestera på topp. Den kvinnan inspirerar mig något så otroligt mycket! Senare idag skall jag ta en promenad ner till Pressbyrån och lägga beslag på Egoboost nummer 3! Tror att det kommer vara grymt!


Idag blev en egoboost för mig!

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild