Don't you give up on your emotions

Vill ni veta några saker som jag har tänkt på ett tag?

Jag vill flytta. Jag börjar bli redigt less på Falköping nu. Jag är inte så förvånd, när jag är någonstans där jag vet att jag inte planerar att bo resten av mitt liv så blir jag alltid så galet rastlös efter ett tag. Nu har jag varit här, nu vill jag vidare till nästa ställe.

Jag är mycket osäker på om jag vill plugga vidare. Jag längtar så efter att ha en egen hemmaverkstad och starta företag. Jag vill nu, nu, nu! Jag börjar känna mig färdig med det är steget i mitt liv nu, nu vill jag vidare. Nu vill jag börja mitt "riktiga" liv som jag brukar kalla det. Där jag faktiskt känner att jag gör något...

Jag vet att jag inte kommer att läsa på Lärcenter här i Falköping nästa år, det pallar jag inte. Men jag funderar fortfarande på Lannavaara, det är bara det att jag vet att efter ett tag där så kommer jag att ledsna och vilja vidare. Allting tar för lång tid, jag vill ju börja på det jag verkligen vill göra.

Det värsta är dock att jag vet att jag inte kan flytta, bygga en hemmaverkstad och starta mitt företag över en natt. Jag har inte en ekonomi som tillåter det. Och det känns så frustrerande, för jag känner inte att jag har kunskapen om hur jag kan ändra på det heller. Det känns som om jag bara hänger där mellan allting och inte riktigt vet vart jag skall ta vägen.

Ännu värre blir det eftersom jag inte riktigt orkar ta tag i det, jag vet inte vart jag skall börja! Men samtidigt är jag så otroligt peppad på att komma igång, jag vill nu, nu, nu! Jag känner mig helt snurrig. Det är som ett garnnystan som någon har klippt i så att det finns för många ändar och jag kan inte hitta den riktiga.

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: amanda

:P thihi kom du på nu att Falköping suger? thihi Jag ville flytta här ifrån innan jag ens hunnit flytta helt xD Hahah man skäms nästan över att säga till folk att man bor här xD

2011-10-02 @ 19:52:12
URL: http://gyllenpanzzar.blogg.se/
Postat av: amanda

sv; ahaaa okej då förstår jag :)

2011-10-02 @ 21:12:38
URL: http://gyllenpanzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild