Projektarbete - Lutande tornet i Pisa



Dessa papper borde jag sitta med nu och försöka komma underfund med om det jag har tagit på mig över huvud taget är genomförbart. Går det att bygga en miniatyr av det lutande tornet i Pisa i silver? Med de kunskaper jag har? Jag hoppas det, det hade varit så tufft!

För att ge en liten bakgrund och introduktion till min nya kategori om detta, just nu till synes omöjliga, projekt som jag skall ägna en stor del av nästa läsår till. Om någon har missat det så går jag Hantverksprogrammet på gymnasiet med inriktning guldsmed, nästa år går jag sista året och då skall jag som alla andra göra ett projektarbete. Förslagsvis något arbete i metall som kan kopplas till inriktningen guldsmed. Vi i klassen har under våren nu kommit fram till att vi vill ha ett gemensamt tema för att det skall bli en snygg utställning nästa vår. Temat vi har valt är länder.

Jag har nu, efter många om och men, bestämt mig för landet Italien. Och något av det första som jag tänker på när det kommer till Italien är det lutande tornet i Pisa, därför har jag bestämt mig för att försöka göra något utav det. Jag har inte fått ett helt godkänande från mina lärare än (de måste ha lite koll så att det verkligen går att göra), men jag hoppas och det lät inte helt omöjligt. Men jag måste, såklart, fundera en hel del själv på hur i hela världen jag ska göra. Jag kan se den färdiga produkten framför mig, och alla delar, men hur jag ska komma dit? Det tål att tänkas på, jag vill ju inte att det skall väga flera ton heller, det blir så dyrt.


Detta otroliga byggnadsverk skall jag alltså få till i silver, och helst ska det kunna stå också...än har det inte rasat. Vad tror ni? Är det omöjligt?

Ni får gärna sponsra mig med lite reservplaner också, vad tänker ni på när ni hör Italien?

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: mikaela

Hejhej! super fin blogg! Om du tycker om att baka så föreslår jag att du skall titta in på min blogg om just bakning. http://cakeboss.bloggplatsen.se/ är ganska nystartad och skulle bli super glad om du tipsar vänner om min blogg. tack på förhand <33

2011-05-23 @ 19:58:35
URL: http://cakeboss.bloggplatsen.se
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom

Tänkte bara tipsa om att just nu pågår en dagens blogg tävling på min blogg där du har chansen att bli länkad inför mina 400-600 unika besökare dagen, så passa på att gå in och anmäl dig:)

Finns även andra tävlingar tex kan man vinna en jätte fin klockring eller en söt filt till barnet så kolla i vänsterspalten där de är länkade:)

2011-05-23 @ 20:28:21
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild