Dag 7: En låt som påminner om tuffa tider, som jag fortfarande får den ”där känslan” av

Den här låten både peppar mig och ger mig lite smått ångest. Den spelades mycket hos mig i slutet av mellanstadiet/början på högstadiet. Första gången jag insåg att jag inte alls var den jag ville vara. Första gången jag bestämde mig för att nu jävlar få det vara slut på det här, nu är det No More Living On Lies (- Wig Wam) som gäller.

Det gick dock inte så bra för mig den gången utan det tog ytterligare fem/sex år innan jag lyckades bli fri från den som inte var jag. Känslan idag när jag är mig själv fullt ut är så fantastisk, och att se tillbaka på alla dessa år då jag var någon som jag inte har en aning om vem det var är inte trevligt.

Men den här låten var den som fick upp mina ögon första gången. Det var inte en kul upplevelse att inse att man inte ens var i närheten av att vara sig själv, därför lyssnar vi på den idag.



- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild