Väder

Nu har åskan gått över och jag kan sitta vid datorn igen utan att mamma får ett nervöst sammanbrott. Solen tittar till och med fram lite till och från mellan molnen. Även om jag nyss skrev att jag älskar både regn och åska så älskar jag även solen. Jag har verkligen inte något problem med någon typ av väder.

Jag har aldrig riktigt förstått det där. Vad är det egentligen som skulle vara så hemskt med lite regn? ingen vill att det ska regna? men för ett par veckor sedan så var det rejält torrt, det är det fortfarande trots allt regnet. Men då var det varmt med. Det var upp emot 30 grader flera dagar i sträck och då klagade alla på det. Då var det ingen som ville ha mer sol? jag fattar inte? Jag älskar 30 grader och stekande sol precis lika mycket som jag älskar ösregn.

Jag älskar sol och tryckande värme. Det betyder inte att jag vill ha det hela tiden.
Jag älskar när regnet står som spön i backen. Det betyder inte att jag vill ha det hela tiden.
Jag älskar snö och is. Det betyder inte att jag vill ha det hela tiden.
Det skall vara blandat. Lite av varje. Men om det får för sig att regna en hel sommar har jag inga som helst på problem med det. Vad ska jag göra åt saken? det hjälper inte direkt att gå runt och klaga. Då känns allt bara värre.

Varför bryr vi oss ens så mycket om väder?

Det är bara att acceptera det som det är. Vi kan inte göra något åt det. Anpassa er människor. Är det så svårt?

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: iliaa

fy va du är smart

2008-06-20 @ 19:05:22
URL: http://iliaa.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild