Egoboost!


Jag har sagt det förrut, jag säger det igen, och jag lär säkert säga det ännu fler gånger. Om det finns någon ung kvinna i Sverige som jag verkligen beundrar så är det Isabella Löwengrip. Visst, hon kanske har haft lite tur och hjälp på vägen men all den framgång som hon har kommer knappast av att man råkar ha en pappa med kontakter i rätt kretsar. Det krävs mer, hon har ett fantastiskt driv som jag önskar att jag kunde ha oftare, till mig kommer det bara i korta perioder då och då.

Jag hoppas att med hjälp av att ha Isabellas senaste projekt (om hon inte redan har ytterliggare något nytt på gång?), tidningen Egoboost Magazine, liggandes framme på soffbordet hela tiden locka fram de där perioderna lite oftare. Redan efter att ha läst första sidan så visste jag att de där 55 kronorna var en otroligt bra investering. Jag satt nästan och hoppade i tågsätet för att jag fick så mycket energi (tur att jag var tvungen att mer eller mindre springa genom regnet hem). Jag ville bara skriva på papper och få igång mitt företag nu, nu, nu! Jag vill också lyckas, och jag vet att jag kan, bara jag försöker!

Om ni blir skrämda av folk som lyckas så bör ni hålla er borta från den här tidningen men om ni, som jag, inspireras till tusen av att se andra lyckas och höra deras historier så tycker jag att ni skall rusa till närmaste pressbyrån och spendera 55 kr på den här tidningen. Blir ni inspirerade nog så har ni snart tjänat in de pengarna igen!

Jag tror aldrig att det har inträffat att jag har läst alla artiklar i en tidning, det gjorde jag inte den här gången heller, jag skummade bara igenom de få (obligatoriska?) modesidorna. Annars har jag nog inte missat ett ord. Till och med reklamen tittade jag på, då det råkade vara en mängd olika smyckemärken som ville visa sig, de inspirerar mig som ni säkert förstår också. 

På tal om reklamen så måste jag då komma till det enda negativa med tidningen, reklamen stör mig inte egentligen, den gör ju bara tidningen billigare för mig att köpa. Men, den blandas väldigt lätt ihop med de riktiga artiklarna och ibland är det svårt att veta vad som är reklam och inte (precis som på en stor blogg, haha, så det kanske inte är så konstigt ändå?). Men man kan inte begära allt i första numret av en ny tidning, skriven av unga tjejer som växt upp på internet med bloggar där vardag, jobb och reklam går hand i hand.

Två saker kan jag i alla fall lova att jag skall göra allt för att uppnå efter att ha läst första numret av Egoboost Magazine. Alla kommande nummmer skall inhandlas och jag skall göra allt i min makt för att en dag få berätta om min väg till framgång i samma tidning och hoppas inspirera många fler att våga satsa! För det är därför den här tidningen skrivs, för att ge mig, dig och alla andra en rejäl egoboost! 

Update: Jag som alltid har varit emot stora smycken, jag trodde inte det var möjligt att bära upp dem. Jag får nog börja tänka om, Isabella lyckas verkligen med allt!

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild