I would not if I did not care

Folk som inte är insatta tror ofta att alla som hävdar att de lyssnar på metal lyssnar på samma musik. Det är så inte sant. Kolla bara den här konversationen på facebook mellan fyra personer som alla lyssnar metal:


(det handlar egentligen om Metaltowns nya bandsläpp som sker imorgon)

Lite tycker jag att det framgår i alla fall. Att det är stor skillnad på metal och metal. Jag tycker det är väldigt intressant.

Det som gör det ännu mer spännande är de som är väldigt inlyssnade på en subgenre  och absolut inte kan acceptera att någon annan lyssnar på något annat.

Det känns som om det här inlägget blev väldigt konstigt, osammanhängande och oavslutat, men det får vara så. Det är i alla fall ett inlägg som kom på impuls och helt utan press. Wei.

Och när det gäller Metaltowns bandsläpp så kan jag tänka mig det mesta om de skippar all core. För det tycker jag oftast är värdelöst. Men det är klart att jag förstår att de måste boka ett par sådana band då det drar väldigt mycket folk just nu.

- Madeleine


Kommentarer
Postat av: ROCKABETTY : metal : sleaze : rock :

Haha, fan ta Marcus. Power metal är awesome :3 åtminståne en del av det :D

2010-01-25 @ 22:42:29
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: ROCKABETTY : metal : sleaze : rock :

sv: Haha, annars har han bra musiksmak x) så det kanske finns hopp iallafall x)

2010-01-25 @ 22:53:36
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: Marcus

Haha, jag kan faktiskt lyssna på en del power metal, även fast jag har rätt så svårt för den. Sen känns det lite skumt att jag har nästan stött på fler power metal ungar som är trångsynta när det gäller andra subgenrer än folk som är trångsynta när det gäller power metal D:

2010-01-26 @ 15:25:53
URL: http://crusades.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild