On stranger tides


Tog en sväng genom biosalongen innan jag tog tåget hem. Den nya PotC-filmen skulle beskådas, och nej, aldrig i livet att jag skulle se den i 3D! Jag ser hellre filmen än en massa onödiga, överdrivna effekter. Storheten med filmer tycker jag ligger i storyn och hur den berättas och inte i effekterna.

Jag måste nog hålla med om det jag hört innan, att den här filmen är mer i klass med ettan än de andra två. Så hade jag i och för sig inte särskilt höga förväntningar på den här filmen heller. Jag, personligen, tyckte att det kändes lite läskigt när så många av de gamla karaktärerna inte fanns där, men man vande sig ganska snabbt.

Storyn tyckte jag om, den var lagom förvirrande och händelserik. Den blev inte för mycket och man tröttnade inte heller. Helt enkelt en ganska lagom och behaglig film, kanske inte är det som de flesta skulle beskriva den som. Men nu i efterhand är det så jag känner i alla fall. 

-Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild