All coulors blend to black

Idag fick jag tillbaka ett sug som det var många, många år sedan jag hade. Sist var jag, vild gissning nu, typ 12 kanske 13? Då lyckades mamma få mig på andra tankar genom att visa för mig vad mer man behövde handskas med för att den söta lilla geckoödlan jag ville ha skulle överleva.

Idag, när suget efter den där ödlan av någon anledning plötsligt kom tillbaka så känner jag väl att jag absolut skulle kunna klara av att mata den också. Men nu finns där andra problem så som plats, tid och pengar så det lär väl inte bli någon den här gången heller.

Men visst är de otroligt söta leopardgeckosarna?

   

Hade man varit rik hade man ju dock gjort allt för att få tag i en så kallad Black pearl, så otroligt fin! Som jag har förstått det så finns det endast ett hundratal i världen och när den färgteckningen "kom" för några år sedan så såldes de för 3000 dollar styck. Idag verkar det mer eller mindre omöjligt att få tag på någon.


- Madeleine


Kommentarer
Postat av: Maja L

Hello!



Söta ödlor! :)



Trevlig blogg! :)



Fortsatt trevlig dag!

Varma hälsningar

Maja L

2011-05-29 @ 12:55:24
URL: http://fotnotsmaja.blogg.se/
Postat av: simone

vilka läckra ödlor :)

2011-06-08 @ 09:48:13
URL: http://simoneh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild